یکشنبه, ۱۷ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Sun, 7 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز
پس از 16 سال؛ دیدار رئیس‌جمهوری ایران با پاپ اعظم

تمایل پاپ فرانسیس برای سفر به ایران

8 سال پیش ( 1394/11/6 )
 

حسن روحانی رئیس‌جمهوری ایران برای دیدار با پاپ فرانسیس رهبر کاتولیک‌ها وارد واتیکان شد که به‌صورت یک کشور مستقل در قلب پایتخت ایتالیا اداره می‌شود. این دیدار در دومین روز سفر رئیس‌جمهوری ایران به ایتالیا انجام گرفت. براساس برنامه اعلام شده، روحانی چهارشنبه برای مذاکره و دیدار با مقام‌های بلندپایه فرانسه راهی پاریس می‌شود. آخرین بار 16 سال پیش دیداری بین رئیس‌جمهوری ایران با پاپ رهبر مذهبی کاتولیک‌ها صورت گرفته بود.

شبکه تلویزیونی سی. ان. ان آمریکا که روز سه شنبه، دیدار پیش روی «حسن روحانی» رئیس‌جمهوری ایران با پاپ فرانسیس را در صدر اخبار خود قرار داده بود، در گزارشش این دیدار را «تاریخی» خواند و گفت: روابط خوبی بین واتیکان و ایران برقرار است. این شبکه تلویزیونی از رم پایتخت ایتالیا گزارش داد: مقامات واتیکان به سی. ان. ان گفتند که روابط دیپلماتیک بین ایران و واتیکان از سال 1954میلادی، حتی پیش از برقراری رابطه آمریکا با واتیکان، وجود داشته است.

به گزارش این شبکه تلویزیونی آمریکایی، مقامات واتیکان گفتند از این رو از اینکه روحانی (رئیس‌جمهوری ایران) در سفر به رم قرار است از واتیکان دیدار کند و با پاپ ملاقات داشته باشد، متعجب نشده‌اند. سی. ان. ان در ادامه به نقل از مقامات واتیکان گزارش داد که قرار است رئیس‌جمهوری ایران و پاپ در زمینه‌های مختلف همچون اجرای کامل برجام (برنامه جامع اقدام مشترک) و راه حلی برای مناقشه سوریه با یکدیگر گفت و گو کنند. براساس گزارش سی. ان. ان، مقامات واتیکان گفته‌اند که پاپ، ایران را به‌عنوان کشوری که نقش کلیدی در منطقه دارد، می‌بیند.

خبرنگار سی. ان. ان دراین گزارش افزود که پاپ فرانسیس بسیار مایل به سفر به ایران است. شبکه تلویزیونی سی. ان. ان آمریکا در گزارش قبلی خود نیز دیدار پیش روی «حسن‌روحانی» رئیس‌جمهوری اسلامی ایران را با پاپ فرانسیس رهبر کاتولیک‌های جهان در دو دهه اخیر «بی سابقه» خواند. این شبکه تلویزیونی در این گزارش اعلام کرد این نخستین دیدار یک رئیس‌جمهوری ایران با پاپ از سال 1999میلادی به شمار می‌رود.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/KzYxpQBq
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتا
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه