جمعه, ۲۹ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Fri, 19 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

تکنولوژی جدید که این امکان را به افراد می‌دهد تا پرداخت‌های خود را بدون تماس و از طریق تلفن همراه انجام دهند مورد استقبال و تایید متخصصان امنیت شبکه قرار گرفته‌ است. این متخصصان معتقد هستند که این روش پرداخت امن‌تر از استفاده مستقیم از کارت‌های بانکی است. شرکت گوگل اعلام کرده ‌است که سیستم پرداخت با تلفن‌های همراه اندروید را در نیمه اول سال 2016 در استرالیا به راه می‌اندازد. این روش جدید امکان پرداخت‌های بدون تماس و با گوشی تلفن همراه را برای میلیون‌ها استرالیایی فراهم می‌کند. کاربران برای استفاده از این سیستم پرداخت باید از گوشی‌های همراه اندروید برخوردار باشند.

869057955695795795705705705757057

شرکت گوگل در حال همکاری با مسترکارت Mastercard و ویزا و همچنین بانک‌های بزرگ مثل ANZ (گروه بانکداری استرالیا و نیوزیلند) و Westpac استرالیا است تا به گفته خود بتواند با بانک‌های بیشتری در طول سال کار کند. ارتباط حوزه نزدیک (NFC )نام تکنولوژی روی کارت‌های اعتباری است که پرداخت‌های بدون تماس را ممکن می‌سازد. همین تراشه در گوشی‌های همراه جدید هم تعبیه شده است و به‌زودی میلیون‌ها استرالیایی می‌توانند گوشی‌های همراه خود را به کارت اعتباری تبدیل کنند.

این فن‌آوری شبیه سیستم پرداخت شرکت اپل به نام «Apple Pay» است، ولی سیستم پرداخت اپل در استرالیا تنها به دارندگان کارت‌های American Express محدود می‌شود. دکتر مالکوم پتینسون، متخصص امنیت شبکه می‌گوید: «این فن‌آوری جدید ایمن‌تر از سیستم کارت‌های بانکی موجود است. ما نمی‌توانیم سیستم جدید را متوقف کنیم. این سیستم به دلیل کارآمدی که دارد، گسترس پیدا خواهد کرد. وجود کارت‌های بانکی در کیف پول‌تان یک خطر بزرگ است، این کارت‌ها ممکن است گم یا دزدیده شوند یا حتی بدتر از آن هک شوند.» مالکوم می‌افزاید: «ریسک استفاده نکردن از تکنولوژی جدید بسیار بیشتر از استفاده‌کردن از آن است.»

مشتریان سیستم پرداخت بدون ارتباط یا Contactless را ترجیح می‌دهند. بانک Commonwealth استرالیا که در حال حاضر تعدادی راه‌حل ارتباط حوزه نزدیک (NFC) برای مشتریانش دارد، یک نظرسنجی انجام داد و به این نتیجه رسیدکه تعداد زیادی از مشتریان ترجیح می‌دهند تا از سیستم جدید بدون تماس پرداخت استفاده‌کنند. پت استیل، مدیر اجرایی این بانک گفته است که مشتریان علاقه زیادی به این فن‌آوری جدید دارند. «چیزی بیش از 70درصد مشتریان ما از سیستم بدون تماس استفاده می‌کنند، حالا چه از طریق کارت یا گوشی تلفن‌های همراه و بیش از یک سوم افرادی که در نظرسنجی شرکت کرده‌اند گفته‌اند در صورتی که مغازه‌ای سیستم بدون تماس یا غیرنقدی ارائه ندهد، از آن مغازه خرید نخواهند کرد.» 

وی معتقد است مشتریان به دنبال راه‌حل‌های ساده‌تر برای خرید کردن و پرداخت هزینه‌ها هستند. «خیلی راحت‌تر است که برای پرداخت وجه فقط یک ضربه بزنید و پول خود به خود پرداخت شود.» با آنکه بیشتر کسانی که از این تکنولوژی استقبال کرده‌اند یا استفاده می‌کنند از قشر جوان هستند اما اقشار مسن‌تر هم از این راه جدید استفاده می‌کنند. استیل می‌گوید: «بیشترین کسانی که از این روش جدید برای پرداخت استفاده می‌کنند در بازه 18 تا 34 سال قرار دارند، اما این تکنولوژی به‌خصوص پرداخت بدون تماس با کارت در بین افراد مسن هم دیده می‌شود.»

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/Y7geN6rs
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتین
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه