دوشنبه, ۳ دی(۱۰) ۱۴۰۳ / Mon, 23 Dec(12) 2024 /
           
فرصت امروز
کلینیک کسب و کار (235)

تقسیم بازار

9 سال پیش ( 1394/3/30 )
 

پرسش: تولیدکننده پوشاک در بندرعباس هستم و قصد فروش محصول استان‌های دیگر را دارم. در راستای طبقه‌بندی مشتریان برای فروش بیشتر چه پیشنهاداتی می‌دهید و برای این موضوع چه تصمیماتی را باید اتخاذ کرد؟

234645786976

پاسخ کارشناس: سازمان‌هایی که مشتری‌نواز هستند، طبقه‌بندی مشتریان را یکی از محور‌های اصلی خود قرار می‌دهند و واحد بازاریابی این سازمان‌ها گروه‌های مختلف مشتریان را شناسایی و پایش می‌کند. در تقسیم‌بندی مشتریان طبقه‌ای از مشتریان، افراد دیگر را ترغیب می‌کنند که محصولات را خریداری کنند یا در دسته‌ای دیگر از مشتریان با استفاده از ابزارهای تبلیغاتی، سازمان‌ها می‌توانند آنها را ترغیب به مصرف بیش از حد محصولات کنند اما بعضی از مشتریان را باید از طریق تخصیص پاداش برای خرید محصول و معرفی مشتریان بیشتر ترغیب کرد، بنابراین از نظر بازاریابی با هر طبقه محصول باید با یک شیوه خاصی برخورد شود.

در راستای طبقه‌بندی مشتریان ابتدا سازمان باید در واحد تحقیقات بازار، اطلاعاتی را در مورد نوع مصرف مشتری از محصولات به‌دست آورد و این اطلاعات باید توسط واحد بازاریاب‌ پایش شود؛ با استفاده از این اطلاعات باید نیاز هر دسته از مشتریان مشخص شود. در این میان استراتژی کلی سازمان ‌هم از اهمیت زیادی برخوردار است و باید استراتژی سازمان با واحد بازاریابی آن سازمان مطابقت داشته باشد و مشخص شود که سازمان قرار است برای چه گروهی از مشتریان، محصولاتی را تولید کند و آیا سازمان برای فروش خود استراتژی تمرکز را انتخاب کرده یا استراتژی یکپارچگی.

اگر استراتژی یکپارچگی را دنبال کند باید در جهت توسعه محصولات خود برای طبقه‌های مختلف مشتریان باشد اما اگر استراتژی تمرکز را دنبال کند باید با شناسایی طبقه‌ای از مشتریان، روی آنها تمرکز کند و محصولاتی را برای آن طبقه از مشتریان تولید کند. هنگامی که استراتژی فروش سازمان مشخص شد در این صورت می‌توان محصولاتی را براساس نوع نیاز مشتری تولید کرد. از طرفی نوع تبلیغ سازمان هم می‌تواند براساس طبقه‌بندی که انجام شود، متفاوت باشد؛ چون برای گروه‌های مختلف مشتریان باید تبلیغات مختلفی را انجام داد و نمی‌توان یک نوع تبلیغ را برای تمامی مشتریان و محصولات خود درنظر گرفت.

اگر شما هم د‌‌ر کسب‌و‌کار خود‌‌ با چالشی روبه‌رو هستید‌‌، د‌‌ر صورت تمایل مشکل خود‌‌ را از طریق ایمیل business@ forsatnet.ir با ما د‌‌ر میان بگذارید‌‌ و پاسخ خود‌‌ را د‌‌ر همین بخش پیگیری کنید‌‌.

برچسب ها : کلینیک کسب و کار
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/5Kt7Y3Hk
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
سفارش سئو سایتقیمت ورق گالوانیزهخرید از چینخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانلوازم یدکی تویوتاتولید کننده پالت پلاستیکیهارد باکستالار ختمبهترین آزمون ساز آنلایننرم افزار ارسال صورتحساب الکترونیکیقرص لاغری پلاتینirspeedyیاراپلاس پلتفرم تبلیغات در تلگرام و اینستاگرامگیفت کارت استیم اوکراینمحصول ارگانیکبهترین وکیل شیرازخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلقیمت ملک در قبرس شمالیچوب پلاستضد یخ پارس سهندخرید آیفون 15 پرو مکسمشاور مالیاتیقیمت تترمشاوره منابع انسانیخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختاکستریم VXدانلود آهنگ جدیدلمبهخرید جم فری فایرتخت خواب دو نفرهکابینت و کمد دیواری اقساطیکفپوش پی وی سیتماشای سریال زخم کاری 4تخت خوابخرید کتاب استخدامیقیمت کمد دیواریکاشت ابرو طبیعیپارتیشنتاسیس کلینیک زیباییریفرال مارکتینگ چیست؟ماشین ظرفشویی بوشکوچینگ چیستتور سنگاپور
تبلیغات
  • تبلیغات بنری : 09031706847 (واتس آپ)
  • رپرتاژ و بک لینک: 09945612833

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه