یکشنبه, ۱۷ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Sun, 7 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز
رئیس‌جمهور اعلام کرد

تصمیمات فوری دولت برای کاهش آلودگی هوا

8 سال پیش ( 1394/10/10 )
 

حجت‌الاسلام والمسلمین روحانی در جلسه دیروز هیأت دولت درباره وضعیت آلودگی هوای تهران سخن گفت. رئیس‌جمهور گفت: اگر چه آلودگی هوا همه ساله وجود داشته و نمی‌توان در کوتاه‌مدت به طور کامل آن را برطرف کرد، اما دولت لازم می‌داند در این روزهایی که آلودگی هوا برای مردم ملموس‌تر شده است، تصمیمات کوتاه‌مدت و میان‌مدتی اتخاذ کند به نحوی که مردم احساس کنند، روند امور به سمت بهبود و حل و فصل پیش می‌رود. او با یادآوری اینکه دولت پیش‌بینی‌های لازم برای اقدامات میان‌مدت را از سال 93 آغاز کرده است، افزود: لایحه مربوط به هوای پاک در سال 93 از سوی دولت به مجلس تقدیم شد و ضمن اعلام نظر در مورد طرح نمایندگان درباره معاینه فنی، زمان معاینه فنی را به سه سال تقلیل داد.

568464783572461231313623476234735835835

رئیس‌جمهور همچنین با اشاره به درخواست دولت از وزارت راه و شهرسازی و شورای عالی شهرسازی، لزوم نظارت بر بلندمرتبه‌سازی در برخی مناطق شهری را مورد تاکید قرار داد و گفت: باید برای برج‌ها و ساختمان‌های بلندمرتبه، به‌خصوص آنهایی که در کریدور جابه‌جایی هوا قرار دارند، چاره‌اندیشی شود و حداقل از این به بعد از ساختن‌ آنها در این‌گونه مناطق جلوگیری شود.

روحانی همچنین نظارت بر خودروهایی که آلوده‌کنندگی بیشتری دارند، به‌خصوص خودروهای متعلق به دستگاه‌های دولتی و وسایل نقلیه عمومی به‌ویژه اتوبوس‌ها را ضروری دانست و گفت: پلیس باید در این زمینه و نیز موضوع معاینه فنی خودروها، تمام اهتمام خود را به کار ببرد. موتورسیکلت‌ها آلودگی زیادی ایجاد می‌کنند و باید حداقل برای روزهایی که هوا ناسالم است برای یکی دو روز تردد آنها محدود شده و از سوی دیگر برای اصلاح سیستم تولید آنها اقدام شود.

روحانی همچنین با اشاره به اهمیت مشارکت اجتماعی در پیشبرد طرح‌های بهینه‌سازی مصرف انرژی سامانه‌های گرمایشی منازل و در نتیجه کاهش آلودگی هوا گفت: در این جلسه همچنین تصمیم گرفته شد تا از مردم درخواست شود که در صورت امکان، میزان دمای وسایل گرمایشی در منازل خود را، چند درجه کاهش دهند و در این راستا ارگان‌های دولتی باید پیشگام باشند.

رئیس‌جمهور با اشاره به لزوم تقویت و بهسازی وسایل نقلیه عمومی گفت: دولت تصمیم گرفته است که به تقویت وسایل حمل‌و‌نقل عمومی از جمله اتوبوس و مترو، کمک بیشتری انجام دهد. روحانی ماه‌های آذر و دی را بیشترین زمان آلودگی هوا در سال دانست و گفت: باید در طول سال برای رفع آلودگی هوا برنامه‌ریزی و اقدام شود و این مسئله تا زمانی که به طور کلی رفع نشده، نباید فراموش شود. البته اگر روزی هم لازم و ضروری باشد که مدارس یا ادارات تعطیل شوند، در این زمینه‌ها توسط مراجع مسئول تصمیم‌گیری خواهد شد.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/g5wtcQye
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتا
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه