شنبه, ۳۰ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Sat, 20 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

تشکیل شرکت مشترک میان ایران و اندونزی در زمینه صادرات فرآورده‌های نفتی و محصولات پتروشیمی در جریان امضای دو تفاهم‌نامه مشترک در دستور کار قرار گرفت.

مدیرعامل شرکت بازرگانی پتروشیمی گفت: به‌زودی اطلاعات فنی ایران و اندونزی در زمینه توان صادرات و واردات محصولات پتروشیمی به‌ویژه اوره و آمونیاک تبادل خواهد شد.

مهدی شریفی نیک‌نفس با بیان اینکه سفر هیات پتروشیمی ایران به کشور اندونزی با هدف گسترش تجارت صنعت پتروشیمی کشور انجام شد، گفت: اندونزی با دارا بودن جمعیتی بیش از ٢٥٠ میلیون نفر می‌تواند یکی از بازارهای هدف ایران به‌شمار آید.

علاقه‌مندی اندونزی برای واردات فرآورده‌های نفتی و محصولات پتروشیمی از ایران

وی با اشاره به کاهش تولید نفت اندونزی و خروج این کشور از سازمان کشورهای صادر‌کننده نفت (اوپک) در سال‌های گذشته، گفت: هم‌اکنون این کشور علاقه دارد از ایران فرآورده‌های نفتی و محصولات پتروشیمی وارد کند.

مدیرعامل شرکت بازرگانی پتروشیمی افزود: در این سفر چندروزه به اندونزی درباره زمینه‌های لازم برای صادرات فرآورده‌های نفتی و محصولات پتروشیمی به این کشور بحث و تبادل‌نظر و درمجموع براساس توافق دو کشور قرار شد یک شرکت مشترک با سرمایه‌گذاری و مدیریت ایران در اندونزی برای این کار تشکیل شود.

شریفی با تاکید بر اینکه هم‌اکنون مقدمات تشکیل شرکت مشترک ایران و اندونزی در زمینه صادرات فرآورده‌های نفتی و محصولات پتروشیمی ایجاد شده است، گفت: در ماه‌های آینده به دنبال ایجاد انبار و مخازن ذخیره‌سازی در یکی از مناطق آزاد این کشور خواهیم بود.

به گزارش شانا، هم‌اکنون کشور اندونزی سهم ناچیزی از سهام پتروشیمی هنگام را در صنعت پتروشیمی ایران در اختیار دارد، این کشور با توجه به رشد اقتصادی مناسب خود در میان کشورهای اتحادیه ملل جنوب شرق آسیا معروف به آسه‌آن (ASEAN) می‌تواند یکی از پتانسیل‌های خوب برای سرمایه‌گذاری در ایران باشد.

آسه‌آن که در جامعه جنوب‌شرقی آسیا با مشارکت مالزی، تایلند و فیلیپین در ژوئیه ١٩٦١ باهدف توسعه همکاری‌های اقتصادی و فرهنگی میان اعضا به‌وجود آمد، از آنجا که تایلند و فیلیپین عضو سیتو و مالزی هم عضو پیمان دفاعی بریتانیا بود، هریک از دولت‌های عضو اتحادیه، به‌نوعی با قدرت‌های غربی پیوند داشته و این امر درنهایت منجر به بروز اختلافات سیاسی میان اعضا شد و عملا فعالیت اتحادیه مذکور را متوقف کرد.

پس از برکناری سورکانو توسط سوهارتو از حکومت در اندونزی بسیاری از اختلافات میان کشورهای اندونزی، مالزی، تایلند، فیلیپین و سنگاپور از بین رفت و این کشورها برآن شدند تا برای مقابله با گسترش و رواج ایده‌ها و ایدئولوژی‌های کمونیستی رایج در چین و ویتنام به مشارکت با یکدیگر پرداخته و اتحادیه‌ای را تشکیل دهند.

بر این اساس با صدور اعلامیه بانکوک در تاریخ هشتم آگوست ١٩٦٧ از سوی پنج کشور اندونزی، مالزی، فیلیپین، تایلند و سنگاپور، اتحادیه ملل جنوب‌شرقی آسیا در منطقه تشکیل شد. در ادامه با پیوستن برونئی دارالسلام (٨ ژانویه ١٩٨٤)، ویتنام (٢٨ جولای ١٩٩٥)، لائوس و میانمار (٢٣ ژولای ١٩٩٧) و کامبوج (٣٠ آپریل ١٩٩٩) به این اتحادیه، هم‌اکنون آسه‌آن دارای 10 عضو است. آسه‌آن پس از امریکا، ژاپن و اتحادیه اروپا چهارمین منطقه قدرتمند تجاری در جهان محسوب می‌شود.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/2B1qSYxU
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتین
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه