سه شنبه, ۲ مرداد(۵) ۱۴۰۳ / Tue, 23 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز
معاون اول رییس‌جمهور:

تردیدی در حمایت دولت از بازار سرمایه وجود ندارد

9 سال پیش ( 1394/4/14 )
 

معاون اول رییس‌جمهور با تأکید بر اینکه تردیدی در حمایت دولت از بازار سرمایه وجود ندارد، گفت: به‌صورت جدی علاقه‌مند هستیم بازار سرمایه کارکرد اصلی و طبیعی خود را داشته و بتواند به دور از مداخلات دولتی فعالیت کند. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دولت، اسحاق جهانگیری در جلسه‌ای با حضور اعضای شورای عالی بورس اظهار داشت: اقتصاد ایران در طول سالیان گذشته یک اقتصاد دولت محور بوده و با وجود ابلاغ سیاست‌های کلی اصل 44 قانون اساسی، این شرایط هنوز تغییر مناسبی نداشته بنابراین نیازمند ادامه اصلاحات در قوانین و مقررات و تغییر در ذهنیت‌ها و رویکردها هستیم. وی از اعضای شورای عالی بورس و شورای پول و اعتبار خواست به بررسی و مطالعه دقیق مشکلات کنونی بازار سرمایه پرداخته و مشخص کنند که اگر بخواهیم بازار سرمایه کارکرد واقعی خود را داشته و نقش فعالی در تأمین مالی اقتصاد کشور داشته باشد، چه چالش‌ها و موانعی باید از پیش‌روی برداشته شود. 

معاون اول رییس‌جمهور با اشاره به سهم نامناسب بازار سرمایه در اقتصاد کشور تأکید کرد: نیازمند آن هستیم که بازار سرمایه بخش زیادی از تأمین مالی اقتصاد را بر عهده بگیرد. جهانگیری همچنین با اشاره به رویکرد دولت یازدهم مبنی بر تلاش در جهت اصلاح قوانین و مقررات دست و پا گیر تصریح کرد: دولت تدبیر و امید مصمم است قوانین و مقررات دست و پا گیر را اصلاح کرده، موانع حضور مناسب بخش‌خصوصی در اقتصاد کشور را بردارد و بستر تسهیل امور و فرآیندها را مهیا سازد. وی در ادامه این جلسه با تأکید براینکه ورود مردم به بورس نیازمند مشورت‌های دقیق اقتصادی است، خاطرنشان کرد: باید در این زمینه کار فرهنگی انجام شود تا مردم در مقاطعی که احساس می‌کنند بازار سرمایه از سود خوبی برخوردار است، به‌صورت ناگهانی و بدون اطلاع کافی، سرمایه‌های خود را به سمت بورس هدایت نکنند، بلکه با اشراف و آگاهی کافی از ابعاد و زوایای مختلف بورس در این زمینه گام بردارند تا متحمل خسارت احتمالی نشوند.

معاون اول رییس‌جمهور همچنین با اشاره به مسائل و مشکلات مطرح شده از سوی اعضای شورای عالی بورس گفت: دولت همه توان و اختیارات خود را به کار خواهد گرفت تا مشکلاتی چون تحریم‌های ظالمانه دشمنان را برطرف سازد، با این حال ممکن است برخی اقدامات اصلاحی، نیازمند برنامه‌های بلند‌مدت باشد که حل آنها نیازمند بررسی دقیق و آسیب‌شناسی و سپری شدن مدت زمان لازم است. جهانگیری با بیان اینکه هم‌اکنون واحدهای بزرگ صنعتی و اقتصادی حاضر در بورس کشور نظیر فولاد، سیمان، پتروشیمی و. . . با مشکلاتی مواجه هستند، از وزیر امور اقتصادی و دارایی خواست جلساتی را تشکیل دهد تا هرآنچه برای رونق بخشیدن به بازار سرمایه لازم است مشخص شود و بتوانیم برنامه‌ای مدون برای یک دوره زمانی خاص تهیه کنیم و در جهت حل مشکلات و رونق بازار سرمایه حرکت کنیم.

در این جلسه وزیر امور اقتصادی و دارایی نیز با بیان اینکه توسعه پایدار کشور نیازمند حل مشکلات بازار سرمایه است، اظهار داشت: با اقدامات خوبی که اخیراً توسط سازمان بورس اوراق بهادار صورت گرفته، گام‌های مؤثری در جهت شفافیت و تسهیل امور برداشته شده و ضمن انجام برخی اصلاحات، بسیاری از درخواست‌های فعالان بازار سرمایه تحقق یافته است.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/goh3r9HQ
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتیندانلود رایگان از شاتراستوکخرید اقساطی آیفون 13 با تخفیف ویژه
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه