جمعه, ۲۹ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Fri, 19 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز
کلینیک کسب‌و‌کار (387)

تبلیغ با رویکرد ترس

8 سال پیش ( 1394/11/10 )
 

پرسش: مدیر کسب وکاری در حوزه تولید محصولات لبنی هستم، به تازگی تصمیم به اکران یک کمپین تبلیغاتی درراستای معرفی یکسری از محصولات تازه کسب وکارم گرفته‌ام. مشاور تبلیغاتی کسب وکارم پیشنهاد اجرای کمپینی با رویکرد ترس را داده است یعنی در این کمپین پیامی را با رویکرد ترس به مشتریان بدهیم. مشاور تبلیغاتی کسب‌وکارم عنوان می‌کند، تبلیغات با رویکرد ترس، مشتریان بیشتری را جذب و فروش محصولات را بالاتر خواهد برد؟

پاسخ کارشناس: استفاده از پیام‌های ترس‌آور از موضوعات چالشی در تبلیغات است. برخی از کارشناسان معتقدند که این شیوه، کاربردی و درست نیست و امکان دارد که مشتریان را نسبت به محصول و برند دلزده کند ولی دسته‌ای دیگر از کارشناسان معتقدند که پیام‌های ترس‌آور به راحتی می‌تواند نظر مخاطبان را به سمت آگهی تبلیغاتی جلب کند و با ایجاد حس ترس در مخاطبان می‌توان آنها را به سمت انجام کاری ترغیب کرد. در این راستا بسیاری از آگهی‌های فرهنگی به‌خصوص در حوزه منع استفاده از تلفن همراه حین رانندگی را می‌توان مثال زد.

در برخی از این آگهی‌ها، طراحان از تصویر افرادی زخمی استفاده می‌کنند، افرادی که چهره زخمی‌شان باعث ایجاد ترس در مخاطبان خواهد شد. طراحی کمپینی با ارسال پیامی ترس‌آور به مشتریان شیوه دشواری است چون در این شیوه، ایده‌پردازان علاوه بر طراحی پیام باید پاسخ آن پیام را نیز طراحی کنند یعنی در این کمپین‌ها باید راه‌حلی که مخاطب را از مشکل خاص رها می‌کند، نیز داده شود. پاسخ پیام در این کمپین‌ها از اهمیت زیادی برخوردار است، چون ارائه پاسخ خلاقانه‌ به راحتی می‌تواند، کسب وکارها را به فروش بیشتر برساند.

همچنین زمان ارسال پیام ترس‌آور نیز مهم است برای مثال کسب وکاری که در حوزه لبنی فعال است، بهتر است، پیام تبلیغاتی ترس‌آور خود را زمانی بدهد که خبر وجود روغن پالم در محصولات این حوزه رایج شده است. مخاطبان باید در زمان مناسب توسط پیام‌های ترس‌آور غافلگیر شوند. درنتیجه ترس، محرک بزرگی در تبلیغات است ولی طی کردن مسیر درست توسط فعالان تبلیغات در ارائه آن اهمیت دارد. مسیری که اگر به درستی طی نشود، نتیجه عکسی برای کسب وکارها خواهد داشت.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/PS9z1Tl7
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتین
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه