مدل استفاده از محصولات سلولزی میان اکثر مشتریان با ویژگیهای مختلف، یکسان است. معمولا قشر کمی از مصرفکنندگان این محصول روی مدل یا کیفیت آن حساس هستند. محصولی مثل دستمال کاغذی مانند شامپو نیست که مصرفکننده در پی کیفیت آن باشد و محصولات بیکیفیت از بازار حذف شود. به خاطر همین دلایل، تولید و عرضه این محصول مشکل است.
تجربه توزیع و پخش محصولی مانند دستمال کاغذی در مناطق بالای شهر تهران نشان داده است که مشتریان این مناطق نیز به سمت محصولات فلهای گرایش پیدا کردهاند و به همین دلیل اکثر شرکتها درصدد تولید این دست محصولات هستند. دستمال کاغذی محصولی نیست که مشتری از طریق تبلیغات به سمت آن جذب شود و شرکتها برای جذب مشتری باید روی قیمت خود کار کنند. شرکتیهایی که در چنین بازاری میخواهند با تبلیغات گسترده و پرزرق و برق و به زور جوایز رنگارنگ مشتری را به سمت خود جذب کنند، راه به جایی نخواهند برد. این کار نه فایدهای برای شرکت دارد نه فایدهای برای مشتری به همراه خواهد داشت.
شرکت چشمک قبلا در فروشگاهها یکی از محصولات خود را بهصورت مجانی به مشتری ارائه میداد یعنی به ازای خرید سه محصول دستمال کاغذی یکی بهصورت رایگان به مشتری تعلق میگرفت. به این منظور نواری نیز اطراف این محصولات پیچیده بودند که مشتریان حین خرید راحتتر باشند. این شرکت از این طریق بازار خوبی را به خود اختصاص داده بود و همین مسئله باعث شد رقبای دیگر نیز به فکر انجام اقدامی مشابه این شرکت برآیند اما حالا این شرکت تنها به دلیل احساس خطری که از طرف دیگر شرکتهای رقیب کرده، دست به برگزاری یک کمپین تبلیغاتی پرزرق و برق زده است و میخواهد با دادن جایزه، مشتریانی را که به سمت شرکتهای رقیب با قیمت پایینتر رفتهاند، به سمت خود بازگرداند، غافل از اینکه این روش تبلیغاتی در این بازار چندان کارگر نیست. چشمک باید مراقب تاثیرگذاری اقدامات تبلیغاتی خود باشد و کمی سنجیدهتر عمل کند.