شركت تلهكام AT&T نخستین شرکتی بود که یک بنر تبلیغاتی را دو دهه پیش از طریق جستوجوگر اینترنتی Ntscape(كه بعدها محبوب شد) راهاندازی كرد؛ بنری كه با ارائه یك پلت 16 رنگی، بخشی از دستاوردهای طراحان دیجیتال مدرن را ارائه میداد.
این كار چیزی شبیه استفاده از یك جعبه مداد رنگی بود، با این تفاوت كه حتی امكان انتخاب از میان 32 رنگ نیز وجود نداشت. وقتی نتیجه دقیقا یك شاهكار از آب در نیامد، جرقه یك انقلاب زده شد و آگهیهای تبلیغاتی دیجیتال جایگاه ویژهای پیدا کرد تا جایی که به گفته سازمان تبلیغات (Interactive Advertising Bureau IAB)، میزان فروش آگهیهای تبلیغاتی دیجیتال امسال به 46 میلیارد دلار میرسد.
در تاریخچه ساخت بنر تبلیغاتی دیجیتال این چنین میخوانیم:
در 27 اكتبر 1994، HotWired، بهعنوان بخشی از مجله Wired، یك بنر را برای اطلاعرسانی در یك اتوبان بزرگ نصب كرد.
در سال 1995 میلادی 16 میلیون كاربر اینترنت در جهان وجود داشت.
در جولای سال 1996 یاهو شروع به جستوجوی آگهیهای تبلیغاتی كرد.
در سپتامبر سال 1999 آگهیهای تبلیغاتی موبایل- با عكسها و متن – از طریق جستوجوگر WAP دیده میشوند. این جستوجوگر امروزه منسوخ شده است.
در اكتبر سال 2000 گوگل سرویس تبلیغات آنلاین AdWords را توسعه میدهد.
در ماه مه سال 2005 فیسبوك یك سری آگهیهای تبلیغاتی اجتماعی را برای تبلیغ كارتهای اعتباری J.P.Morgan Chase اختراع كرد.
نخستین گوشی آیفون در سال 2007 تولید شد.
در نوامبر سال 2008 یوتیوب بازی را با آگهیهای تبلیغاتی pre-roll تغییر داد.
در آوریل سال 2009 شبكه خبری True/Slant اجازه داد تا بازاریابی درون محتوای خبری ظاهر شود. در سال 2010 اینستاگرام راهاندازی شد.
در آوریل سال 2010 توییتر یك سری توییتهای تبلیغاتی را با كمك Virgin America، استارباكس و Bravo منتشر كرد.
در دسامبر سال 2012 روباتها ظهور كرده و به ازای هر یك از مراكز دادههای اینترنتی شركتها، روباتهای برنامهریزی شده تا بیش از 2 میلیارد دلار رشد میكنند.
در سال 2012 میلادی 2/1 میلیارد كاربر اینترنت وجود دارد. در 18 اكتبر سال 2014 آگهیهای ویدئویی نرمافزار ارسال عكس Snapchat برای استودیو فیلمسازی Universal Pictures تفاوت میان وب، بازاریابی اجتماعی و موبایل را از بین برد.