شنبه, ۱۶ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Sat, 6 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

روزی در یك مراسم میهمان بودم كه خانمی در جمع مهمانان وقتی شغل مرا فهمید، بلافاصله گفت كه تبلیغات هیچ‌وقت هیچ تاثیری بر او ندارد. برای ما كسانی كه در عرصه تبلیغات و بازاریابی فعال هستیم، شنیدن این جمله اتفاق روزمره‌ای است. آدم‌های بسیاری هستند كه گمان می‌كنند تبلیغات روی آنها تاثیر نمی‌گذارد. 

اشتباه این قبیل افراد در اینجاست كه گمان می‌كنند تبلیغات اگر قرار باشد تاثیری بگذارد، قطعا یك تاثیر آنی خواهد بود... آنها اشتباه می‌كنند. 

باید گفت تبلیغاتی موفق هستند كه به‌صورت تدریجی به این پیروزی دست پیدا كرده باشند. آنها به مرور، خاطرات مثبتی را برای شما به وجود می‌آورند و همین تاثیر تدریجی باعث می‌شود تا مشتری در زمان خرید شجاعت بیشتری داشته باشد و كالای شما را انتخاب كند كه تا به حال آن را مورد استفاده قرار نداده بود. 

هیچ‌كس از این حس خوشش نمی‌آید كه احساس كند شخصیت به سرعت تاثیرپذیری دارد. در واقع باید گفت شواهد نشان می‌دهد كه اكثر مردم جهان زمانی كه احساس می‌كنند تبلیغاتی قصد دارد آنان را به زور اقناع كند، جواب‌شان نسبت به آن تبلیغ، منفی است.

به جای آن، تاثیرگذارترین و موفق‌ترین تبلیغات آنهایی هستند كه با هوش و تیزبینی تبلیغ كننده و ابتكار و ادراك بالا به‌گونه‌ای تنظیم شده باشند كه مخاطب متوجه این تاثیرپذیری خود نشود. 

پس برخلاف باور بسیاری از مردم، اتفاقا تبلیغات به خوبی آنها را تحت‌تاثیر قرار می‌دهد. این تاثیرگذاری بسیار ظریف، دقیق و زیركانه است.

زمانی كه این اتفاق كاملا واضح و بدیهی و آشكار بیفتد، به طور كامل از سوی مخاطبش طرد می‌شود. در حالی كه تبلیغات تاثیرگذار تبلیغاتی هستند كه به مرور زمان سعی كردند تاثیرات خود را بر مخاطب نهادینه كنند و برایش به یاد ماندنی باشند. تبلیغ كنندگان تا حدی سعی می‌كنند بر این مسئله كه مخاطبان‌شان چطور پیام آنها را دریافت می‌كنند، كنترل داشته باشند. اخبار جدید می‌تواند روی برخی افراد تاثیر شگفت‌آوری داشته باشد، درحالی كه برای برخی دیگر متقاعد شدن در برابر آن امكان‌پذیر نیست.

به طور مثال برخی از شبكه‌های تلویزیونی انگار وظیفه این را دارند تا به شما یادآوری كنند تا چه حد به یك محصول نیاز دارید و شما علاقه‌مند به تهیه آن محصول شوید در حالی كه در مقابل ممكن است همین تبلیغات برای دیگران باور‌پذیر نباشد.

شما ممكن است كه گمان كنید تبلیغات هیچ تاثیری روی شما ندارد، اما بازاریابان و تبلیغ كنندگان می‌دانند كه تاثیرات خود را در زمان مناسب بر شما می‌گذارند و همان بهتر كه خودتان نمی‌دانید این تاثیرات چگونه به مرور درون شما را فرا‌می‌گیرد. آنها چیزی در اختیار دارند كه دست دیگران به آن نمی‌رسد: داده‌هایی كه آنها را برای رسیدن به هدف‌شان یاری می‌كنند. 

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/gHuaeAix
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتا
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه