پنجشنبه, ۲۸ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Thu, 18 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

معاملات بازار سهام ایران به احترام آتش نشانان و ابراز همدردی با خانواده های آنان، روز شنبه از ساعت 10 تا 10:03دقیقه در سراسر کشور متوقف شد. بدین ترتیب فعالان بازار سهام به پاس احترام به آتش نشانان حادثه ساختمان پلاسکو تهران، دست از انجام معاملات کشیدند.

در دقایق دیگر معاملات روز گذشته، سهامداران میل ورغبتی به خریدوفروش سهام نداشتند و همه شاخص های بازار سهام نیز کاهش داشتند. شاخص کل بورس در نخستین روز کاری بهمن ماه، 175 واحد افت کرد و در پله 79 هزار و 206 واحدی ایستاد. ارزش کل معاملات بورس تهران هم به کمتر از 186 میلیارد تومان رسیدکه ناشی از دست به دست شدن 687 میلیون و 94 سهم و اوراق مالی قابل معامله طی 43 هزار و 577 نوبت دادوستد بود.

ادامه جمع آوری سهام از سوی حقوقی ها

بورس تهران با معاملاتی کم فروغ و توأم با افزایش عرضه در مقابل تقاضای سهام کار خود را به پایان برد و این در حالی بود که در برخی نمادهای معاملاتی نوسانی از جمله گروه قندی ها فرصتی برای نوسان گیری معامله گران در روزی که اغلب نمادهای معاملاتی برای اعلام تعدیل های درآمدی با اهمیت متوقف شدند، فراهم کرد. از سوی دیگر، در برخی گروه ها از جمله پالایشی ها و همچنین پتروشیمی ها فرصتی برای جمع آوری سهام از سوی معامله گران اغلب حقوقی فراهم شد، این در حالی است که در گروه فولادی ها نیز روند معاملاتی متعادل همسو با جمع آوری آرام سهام حاکم بود

. روز گذشته فشار فروشندگان سهام همچنان ادامه یافت. از طرفی، با فروش و عرضه های سنگین صورت گرفته در اوراق بدهی نظیر اوراق خزانه ها، شاهد فاصله یافتن بیشتر و شکاف محسوس نرخ سود سپرده های بانکی با بازدهی بیش از 25 درصدی اوراق مشارکت و اوراق خزانه ها در بازار بودیم. از طرفی ترامپ بر سر قدرت آمده است و اظهارات و سخنرانی های وی و حزب محافظه کار، نشان از افزایش تنش ها دارد. با این همه، کم و بیش سهام ارزنده و زیر ارزش ذاتی نیز در بازار یافت می شود که با تحلیل درست فعالان بازار سهام، قابل رصد و دستیابی است.

افت 2.6 واحدی آیفکس

نخستین روز معاملاتی فرابورس ایران در بهمن ماه با دادوستد 309 میلیون ورقه به ارزش بیش از یک هزار و 731 میلیارد ریال در 100 هزار و 459 دفعه پایان پذیرفت. در معاملات روز شنبه دوم بهمن ماه بیش از 242 میلیون سهم به ارزش 536 میلیارد ریال در مجموع بازارهای اول، دوم و پایه نیز معامله شد که در این میان نماد معاملاتی شرکت اعتباری کوثر مرکزی با خریدوفروش 102 میلیون سهم به ارزش افزون بر 107 میلیارد ریال بالاترین حجم و ارزش معاملاتی را تجربه کرد.

پس از آن به ترتیب نمادهای  «غشهداب»،  «حسیر» و  «غدیس» نمادهایی بودند که با بالاترین حجم مبادله سهام به میزان 40، 36 و 25 میلیون سهم روبه رو شدند. به این ترتیب با معامله 536 میلیارد ریال در مجموع بازارهای اول، دوم و پایه، بازار سهام فرابورس سهم 31 درصدی از ارزش کل معاملات روز جاری را در اختیار گرفت.

رصد معاملات در بازار سهام فرابورس  (بازارهای اول، دوم و پایه) همچنین حاکی از آن است، دو نمادی که به تازگی به روش ثبت سفارش عرضه اولیه شده اند به نام های  «غـدیـس» و  «حـسـیـر» پربیننده ترین نمادهای معاملاتی بودند که اولی با بیشترین رشد روزانه قیمت در حدود 5 درصد و دومی با افت 3درصدی روبه رو شدند.

همچنین شاهد سه توقف نماد نیز در جریان بازار بودیم. به این ترتیب نماد معاملاتی شركت صنعتی و معدنی كیمیای زنجان گستران با توجه به اطلاعات دریافتی مبنی بر تعدیل پیش بینی درآمد هر سهم سال مالی 1395، نماد معاملاتی شركت کشتیرانی دریای خزر با توجه به اطلاعات دریافتی مبنی بر ارائه اطلاعات صورت های مالی 9ماهه واقعی و وقوع تغییرات بااهمیت در پیش بینی سود هر سهم و نماد معاملاتی شركت شیر پاستوریزه پگاه گلستان با توجه به اطلاعات دریافتی مبنی بر تغییر بااهمیت پیش بینی درآمد هر سهم سال مالی 1395 متوقف شدند. شاخص کل فرابورس نیز افت 2.6 واحدی را تجربه کرد و آیفکس به این ترتیب در ارتفاع 842 واحدی قرار گرفت.

معاملات 947 میلیارد ریالی اوراق با درآمد ثابت

روز گذشته دادوستد 984 هزار ورقه اوراق با درآمد ثابت به ارزش حدود 947 میلیارد ریال در فرابورس ایران نیز به ثبت رسید. در این میان اوراق مشارکت شهرداری مشهد با مبادله 210 هزار ورقه به ارزش بیش از 211 میلیارد ریال در صدر این بازار ایستاد. پس از آن اسناد خزانه مرحله ششم نیز بالاترین حجم و ارزش معاملاتی را تجربه کرد.

دیروز اخزا6 با قیمت معامله 965 هزار و 38 ریال به نرخ مؤثر بازده تا سررسید27.7 درصدی و نرخ بازده ساده نزدیک به 25 درصدی رسید. نگاهی به تابلوی معاملاتی اوراق تسه در فرابورس ایران نشان می دهد دیروز 61 هزار ورقه به ارزش افزون بر 45 میلیارد ریال معامله شد. قیمت این اوراق در بازه قیمتی 719 تا 769 هزار ریال دادوستد شد و بیشترین قیمت آن به اوراق تسه آذر 95 اختصاص یافت.

ارتباط با نویسنده: sadrolgharavi@yahoo.com

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/YfEDUre2
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتین
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه