پنجشنبه, ۲۸ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Thu, 18 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

شاخص کل بورس اوراق بهادار روز یکشنبه، با 275‌واحد افت، در ارتفاع 75‌هزار و 863 واحد قرار گرفت. در پایان معاملات شاخص کل بیش از همه متاثر از معاملات منفی نمادهای معدنی و صنعتی گل گهر و چادرملو بود.

در عین حال بازار سهام شاهد حمایت تکنیکالی گروه خودرویی‌ها همزمان با افزایش تقاضا از سوی سهامداران عمده حقوقی بود. در عین حال بازارگردانی سهام در گروه بانک‌ها برخی از نمادهای معاملاتی پیش روی این گروه را در حول و حوش صفر تابلو قرار داد.

تاخت و تاز نوسانگیران در گرو‌ه‌های کوچک بورسی

گروه‌های بانکی، بیمه‌ای و سرمایه‌گذاری باوجود قرار داشتن در سطوح حمایتی اکثرا منفی دنبال می‌شوند که یکی از دلایل آن سهامداران عمده منفعل است. بازار سهام ترجیح می‌داد در شرایط رکود و رخوت حاکم بر کلیت معاملات بازار سهام همچنان تک سهم‌ها و شرکت‌های برخوردار از سهام شناوری پایین را برای نوسان‌گیری مورد توجه قرار دهد.

رفتار نزولی شاخص کل

آنچه این روزها بازار سهام به‌شدت از آن رنج می‌برد عدم وجود پول تازه و نقدینگی در گردش برای حمایت بازارگردان‌ها از سهم‌های پیشرو است. ورود آرام بازار سهام به فصل مجامع و عدم انتظار برای تقسیم سود بالا در این مجامع در کنار انگیزه فروش سهام از سوی برخی معامله‌گران باعث شده بازار شادابی چندانی را شاهد نباشد.

با آنکه حجم و ارزش معاملات روزانه در حد مطلوبی است و روزانه بیش از 500 میلیارد تومان از سهام شرکت‌ها با احتساب معاملات بلوکی و اوراق مشارکت‌ها بین سهامداران دست به دست می‌شود، ولی رفتار شاخص کل نزولی و رو به پایین است و سطح عمومی قیمت‌ها بیشتر میل به اصلاح و نزول دارند تا صعود. در نتیجه با توجه به نحوه معاملات و با توجه به احتمال شروع منفی امروز بازارهای جهانی در پی انتشار منفی آمار اقتصادی کشور چین، دادوستدهای متعادل و منفی را در بازار سهام امروز نظارگر باشیم. در این بین گروه‌های کوچک همچون شرکت‌های قندی می‌توانند مورد توجه مجدد فعالان بازارقرار گیرند. 

رشد 2 واحدی شاخص آیفکس

در مــعـــامـــلات 26 اردیبهشت‌ماه بالغ بر 424 میلیون و 350 هزار ورقه بهادار در 38 هزار و 361‌نوبت دادوستد شد و ارزش آن به 2 هزار و 89 میلیارد ریال رسید. در همین حال، شاخص کل فرابورس ایران که در ابتدای ساعت بازار چهار واحد رشد کرده بود در ادامه افت کرد و در نهایت با رشد حدود 2 واحدی روی عدد 798.96 واحد متوقف شد؛ نماد فولاد هرمزگان و ذوب‌آهن اصفهان بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص فرابورس گذاشت.

روز گذشته بیشترین حجم و ارزش معاملات بازار سهام متعلق به نماد ذوب‌آهن اصفهان بود و 153 میلیون و 790هزار سهم این شرکت به ارزش 477 میلیارد و 700‌ریال مورد معامله قرار گرفت. در بازار اول، 18 میلیون اوراق بهادار به ارزش 32 میلیارد و 270 میلیون ریال دادوستد شد که طی آن بالاترین حجم معاملات به نام سرمایه‌گذاری سبحان ثبت شد. همین‌طور، 296 میلیون ورقه بهادار در بازار دوم به ارزش 843 میلیارد ریال دست به دست شد و بیشترین حجم و ارزش این بازار مربوط به ذوب‌آهن اصفهان بود.

دیروز معامله اوراق مشارکت گل گهر 3 بالاترین حجم معاملات اوراق با درآمد ثابت را از آن خود کرد. همچنین در تمامی نمادهای اسناد خزانه اسلامی در مجموع، 493 میلیارد ریال مبادله شد. در میان ETFها، صندوق سرمایه‌گذاری اعتماد آفرین پارسیان، بیشترین حجم و ارزش معاملات را ثبت کرد، به‌طوری که حجم معاملات این صندوق دیروز به 4 میلیون و 840 هزار ورقه بهادار رسید.

اوراق حق تقدم تسهیلات مسکن نیز در بازه 803 تا 830 هزار ریال معامله شد و بیشترین قیمت مربوط به نماد دی‌ماه94 بود. سهام شرکت‌های زغال‌سنگ پروده طبس، ذوب‌آهن اصفهان و فولاد هرمزگان شاهد بیشترین افزایش‌قیمت بودند و شرکت‌های نیرو سرمایه، بیمه نوین و مرجان‌کار بالاترین کاهش قیمت را تجربه کردند.

همچنین، نماد معاملاتی واحدهای سرمایه‌گذاری صندوق زمین و ساختمان مسکن شمال غرب پس از عدم رسمیت مجمع عمومی سالانه صندوق در روز چهارشنبه 22 اردیبهشت، از دیروز بازگشایی شد. روز گذشته نماد معاملاتی شرکت کشتیرانی دریای خزر پس از برگزاری مجمع عمومی فوق‌العاده صاحبان سهام در خصوص افزایش سرمایه و اعمال تصمیمات مجمع مذکور در سامانه معاملاتی و نماد معاملاتی حق تقدم خرید سهام شرکت مذکور با توجه به عدم تکمیل معاملات حجم مبنای نماد اصلی بازگشایی شد.

علاوه بر این، نماد معاملاتی شرکت صنعتی و معدنی شمال شرق شاهرود جهت برگزاری مجمع عمومی عادی سالانه نوبت دوم صاحبان سهام در روز سه‌شنبه و نماد معاملاتی شرکت توکا رنگ فولاد سپاهان با توجه به دریافت اطلاعات واقعی سال مالی 1394 متوقف شد.

ارتباط با نویسنده : sadrolgharavi@yahoo.com

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/L16xRtWF
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتین
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه