رنگ یكی از مهمترین اركانی است كه میتواند احساسات ما را برانگیزاند. گچ سفید یكی از مهمترین ابزارها در دستان انسان پارینهسنگی بود، طلا در تمدنهای اولیه نشان بارزی از خورشید بود و تمایل عجیبی كه انسانها به این آبی مرموز داشتند موجب شد مسیر تاریخ تغییر كند.
در واقع باید گفت رنگها توجه همه انسانهای جهان را بهشدت به خود جلب كردهاند. كسانی كه استطاعتی داشته باشند سعی میكنند محیط اطراف خود را با رنگ مورد علاقهشان تزیین كنند. در دنیای امروز و با شروع انقلاب دیجیتال ما به راحتی میتوانیم به هر رنگی كه در نظر داریم دسترسی داشته باشیم.
استفاده از رنگ هم امروز تبدیل به یكی از شیوههای مهم در تبلیغات شده است، چراكه ما دیگر به خوبی میدانیم رنگها تا چه حد میتوانند تاثیر مهمی بر روان افراد بگذارند البته در طراحی این رنگها باید خاستگاه و منشاء ملی خریداران را هم در نظر داشت. به طور مثال میتوانید آن مردم را با رنگی كه احتمالا رنگ ملی آنهاست یا مردم آن منطقه به آن رنگ علاقه خاصی دارند، تحت تاثیر قرار داد همچون چینیها كه اساسا علاقه خاصی به رنگ طلایی و قرمز دارند. سلیقهای كه آدمها در شیوه زندگی خود به خرج میدهند هم میتواند تعیینكننده باشد كه آنها بهصورت نرمال از چه رنگی خوششان میآید.
به طور مثال رنگهای زنده اولیه همچون قرمز و آبی اگر خطهای سفید هم داشته باشند میتوانند نماینده رنگی افرادی باشند كه زندگی فعال و پرجنب و جوشی دارند. از این رنگها میتوان به خوبی برای لباسها و تجهیزات ورزشی استفاده كرد. در ادامه به معرفی رنگهایی میپردازیم كه بیش از دیگر رنگها در فضاهای تبلیغاتی مورد استفاده قرار میگیرند.
آبی
آبی رنگ مورد علاقه افراد زیادی در سطح اجتماعهای گوناگون است بنابراین استفاده از آن در بسیاری از محصولات میتواند برای مشتریان جذاب باشد البته بیشتر در مورد موادغذایی منجمد مورد استفاده قرار میگیرد چراكه میتواند به راحتی حس یخ را به مشتریان القا كند البته این رنگ به خوبی حس اعتماد را نیز منتقل میكند و میتواند انتخاب مناسبی باشد برای برندهایی كه حتما میخواهند حس اعتماد مشتریانشان را جلب كنند.
قرمز
قرمز دومین رنگی است كه مشتریان زیادی را بعد از آبی به خود جلب میكند. این گرمترین رنگی است كه صاحبان تبلیغات در اختیار دارند و معمولا از آن در شرایطی استفاده میكنند كه میخواهند مفهوم عمل را القا كنند. این رنگ به طور معمول برای تبلیغات گوشت و سوپ مورد استفاده قرار میگیرد البته به این دلیل كه این رنگ بهشدت مردانه است میتواند برای محصولاتی كه مختص مردان است، همچون خمیر ریش هم مورد استفاده قرار بگیرد.
سبز
این رنگ سمبل طراوت و تازگی و شادابی است. مشتریان در این روزها بیش از گذشته به دنبال این حس سلامت هستند بنابراین رنگ سبز میتواند برای بسیاری از كمپانیهای تجاری مورد استفاده قرار گیرد و معمولا برای محصولات و خدماتی مورد استفاده قرار میگیرد كه برای محیطزیست ضرری ندارند و به بیان دیگر باید گفت كه سازگار با محیط زیست هستند.