پنجشنبه, ۲۸ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Thu, 18 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

تاثیر رنگ در تبلیغات

9 سال پیش ( 1393/8/19 )
پدیدآورنده : منیژه صادقی  

رنگ یكی از مهم‌ترین اركانی است كه می‌تواند احساسات ما را برانگیزاند. گچ سفید یكی از مهم‌ترین ابزارها در دستان انسان پارینه‌سنگی بود، طلا در تمدن‌های اولیه نشان بارزی از خورشید بود و تمایل عجیبی كه انسان‌ها به این آبی مرموز داشتند موجب شد مسیر تاریخ تغییر كند. 

در واقع باید گفت رنگ‌ها توجه همه انسان‌های جهان را به‌شدت به خود جلب كرده‌اند. كسانی كه استطاعتی داشته باشند سعی می‌كنند محیط اطراف خود را با رنگ مورد علاقه‌شان تزیین كنند. در دنیای امروز و با شروع انقلاب دیجیتال ما به راحتی می‌توانیم به هر رنگی كه در نظر داریم دسترسی داشته باشیم. 

استفاده از رنگ هم امروز تبدیل به یكی از شیوه‌های مهم در تبلیغات شده است، چراكه ما دیگر به خوبی می‌دانیم رنگ‌ها تا چه حد می‌توانند تاثیر مهمی بر روان افراد بگذارند البته در طراحی این رنگ‌ها باید خاستگاه و منشاء ملی خریداران را هم در نظر داشت. به طور مثال می‌توانید آن مردم را با رنگی كه احتمالا رنگ ملی آنهاست یا مردم آن منطقه به آن رنگ علاقه خاصی دارند، تحت تاثیر قرار داد همچون چینی‌ها كه اساسا علاقه خاصی به رنگ طلایی و قرمز دارند. سلیقه‌ای كه آدم‌ها در شیوه زندگی خود به خرج می‌دهند هم می‌تواند تعیین‌كننده باشد كه آنها به‌صورت نرمال از چه رنگی خوششان می‌آید. 

به طور مثال رنگ‌های زنده اولیه همچون قرمز و آبی اگر خط‌های سفید هم داشته باشند می‌توانند نماینده رنگی افرادی باشند كه زندگی فعال و پرجنب و جوشی دارند. از این رنگ‌ها می‌توان به خوبی برای لباس‌ها و تجهیزات ورزشی استفاده كرد. در ادامه به معرفی رنگ‌هایی می‌پردازیم كه بیش از دیگر رنگ‌ها در فضاهای تبلیغاتی مورد استفاده قرار می‌گیرند. 

آبی

آبی رنگ مورد علاقه افراد زیادی در سطح اجتماع‌های گوناگون است بنابراین استفاده از آن در بسیاری از محصولات می‌تواند برای مشتریان جذاب باشد البته بیشتر در مورد مواد‌غذایی منجمد مورد استفاده قرار می‌گیرد چراكه می‌تواند به راحتی حس یخ را به مشتریان القا كند البته این رنگ به خوبی حس اعتماد را نیز منتقل می‌كند و می‌تواند انتخاب مناسبی باشد برای برندهایی كه حتما می‌خواهند حس اعتماد مشتریانشان را جلب كنند. 

قرمز

قرمز دومین رنگی است كه مشتریان زیادی را بعد از آبی به خود جلب می‌كند. این گرم‌ترین رنگی است كه صاحبان تبلیغات در اختیار دارند و معمولا از آن در شرایطی استفاده می‌كنند كه می‌خواهند مفهوم عمل را القا كنند. این رنگ به طور معمول برای تبلیغات گوشت و سوپ مورد استفاده قرار می‌گیرد البته به این دلیل كه این رنگ به‌شدت مردانه است می‌تواند برای محصولاتی كه مختص مردان است، همچون خمیر ریش هم مورد استفاده قرار بگیرد. 

سبز

این رنگ سمبل طراوت و تازگی و شادابی است. مشتریان در این روزها بیش از گذشته به دنبال این حس سلامت هستند بنابراین رنگ سبز می‌تواند برای بسیاری از كمپانی‌های تجاری مورد استفاده قرار گیرد و معمولا برای محصولات و خدماتی مورد استفاده قرار می‌گیرد كه برای محیط‌زیست ضرری ندارند و به بیان دیگر باید گفت كه سازگار با محیط زیست هستند. 

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/6pq9wdoO
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتین
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه