آیا میدانستید محققان بازاریابی در آمریكا روز خاصی را به گردش علمی اختصاص دادهاند كه در آن به شناسایی رنگها و تاثیرات احتمالی آنها بر انسان میپردازند؟ چرا که تاثیرات رنگ در میان فرهنگهای مختلف متفاوت است، بنابراین هنگام طراحی هرگونه نیازمندیهای تبلیغاتی باید به رویكردها و خواستهای مخاطبانتان توجه كنید.
مثلا سفید در فرهنگ كشور چین و ارغوانی در فرهنگ كشور برزیل، نماد مرگ هستند. رنگ زرد برای چینیها مقدس است، اما نزد یونانیها یادآور غم و اندوه و برای فرانسویها نشانی از بخل و حسادت است. مردم كشورهای گرمسیر بیشتر با رنگهای گرم موافقند و مردم كشورهای سردسیر و شمالی رنگهای سردتر را ترجیح میدهند.