دوشنبه, ۱۸ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Mon, 8 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز
هشتادوهشتمین نشست خبری سخنگوی قوه قضاییه

تأیید بازداشت فرزند یکی از مسئولان پیشین

8 سال پیش ( 1394/9/1 )
 

حـجـت‌الاسـلام و الـمـسـلـمـین محسنی‌اژه‌ای سخنگوی دستگاه قضایی در هشتادوهشتمین نشست خبری خود به آخرین وضعیت پرونده‌های مهم و روز در قوه قضاییه پرداخت.

575357357357357427347357358

* محسنی اژه‌ای در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه طی برگزاری دادگاه بابک زنجانی صحبت از دلال نفتی دیگری که مبلغ 5.8 میلیارد یورو به وزارت نفت بدهکار است شده، آیا شکایتی در این زمینه به قوه قضاییه رسیده است؟ و آیا از وزیر نفت در این زمینه بازجویی شده است؟ گفت: نه، در این زمینه شکایتی نشده و در این خصوص نیز وزیر نفت بازجویی نشده است. او در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه طی برگزاری جلسات علنی دادگاه بابک زنجانی آقای جهانگیری مطرح کردند کسانی از پشت پرده به زنجانی روحیه می‌دهند. از نظر شما تا چه اندازه بیان این سخنان درست است؟ گفت: اگر حدسی زده می‌شود، من مسئول حدس دیگران نیستم، اما چنین چیزی را که مطرح شده است، قوه قضاییه نمی‌بیند، بلکه خلاف آن را می‌بینیم. متهم بیش از 20 ماه در زندان است و هیچ وقت حمایت و سفارش از طرف کسی نشده است. حتی ملاقات‌های متهم محدود است. ناگفته نماند که در ماه‌های اخیر ملاقاتی هم نداشته است. اگر کسی اطلاعاتی در این زمینه دارد به قوه قضاییه بدهد، البته زیبنده فرد مسئول در مقام بالا نیست که به حدس و گمان این موضوع را از پشت تریبون اعلام کند. 

* سخنگوی قوه قضاییه در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا بازداشت فرزند یکی از وزرای دولت اصلاحات درست است و آیا بازداشت وی به گم شدن دکل نفتی ارتباط دارد، گفت: بازداشت وی درست است، اما اینکه چه قدر در این زمینه و موضوعی که عنوان کردید وی نقش دارد اطلاعی ندارم.

* اژه‌ای درباره ابلاغ حکم جیسون رضاییان گفت: حکم پرونده صادر شده اما به صورت رسمی به متهم و وکیل وی ابلاغ نشده است. بنده نیز جزییات حکم را نمی‌توانم بیان کنم فقط اجمالا وی محکومیت به حبس را دارد و فعلا حکم قطعی نیست.

* محسنی اژه‌ای در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه در هفته گذشته در جریان برگزاری نشست‌های انتخاباتی، آقای موسوی‌لاری قبل از سخنرانی مورد هجوم قرار گرفتند و یکی از افرادی که این تجمع را تشکیل داده بود گویا نماینده مجلس است، آیا پرونده‌ای در این زمینه تشکیل شده است؟ گفت: در خصوص موضوع قرچک تحقیقات تمام نشده، وزیر کشور نامه‌ای را به استاندار نوشته که هنوز ابعاد این موضوع بررسی نشده است؛ زیرا نماینده و مردم حرف‌هایی می‌زنند و مدعی هستند. به همین دلیل هنوز به صورت رسمی به قوه قضاییه گزارشی در این رابطه ارائه نشده است.

* او در پاسخ به سوال دیگری درباره‌ اینکه وزیر کشور اعلام کرده گزارش حادثه شیراز به قوه قضاییه ارجاع شده، گفت: دادگاه در این رابطه تشکیل شد و رسیدگی‌ها انجام شد. پرونده در همان روزهای اول مورد رسیدگی قرار گرفت و مهلتی خواسته شد تا آخرین لوایح خود را ارائه دهند. دادگاه منتظر است تا لوایح را تقدیم کنند.

* محسنی اژه‌ای در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا از آخرین وضعیت خبرنگاران بازداشت شده اخبار جدیدی وجود دارد؟ گفت: اطلاعات جدیدی ندارم. باید بگویم همه کسانی که بازداشت شده‌اند خبرنگار و رسانه‌ای نیستند. گزارش برخی از پرونده‌های این افراد تکمیل شده و دادسرا مشغول بررسی آن است تا آخرین بازپرسی‌ها را انجام دهد. اگر ارتباط در این پرونده‌ها به گونه‌ای نباشد که الزاما در یک پرونده به دادگاه ارجاع شود و بتوان آنها را از هم جدا کرد شاید سریع‌تر به دادگاه بروند؛ زیرا برخی از پرونده‌ها با یکدیگر مرتبط هستند، البته گفته شده که جدا کردن آنها از یکدیگر میسر است و پس از تکمیل به دادگاه ارسال خواهند شد.

* خبرنگاری درباره تبعیض بین رسانه‌ها از سوی قوه قضاییه برای پوشش دادگاه علنی بابک زنجانی به سخنگوی دستگاه قضا گلایه کرد و گفت که اتفاق افتاده برخی از رسانه‌ها یک تا دو ساعت در سرما ایستاده‌اند و پس از آن گفته شد که نباید به دادگاه بروید که محسنی اژه‌ای گفت: اگر بی‌جهت معطل شدید از شما عذرخواهی می‌کنم، اما من متراژ سالن دادگاه را نمی‌دانم و بعضا امکانش نیست که تعداد زیادی افراد حضور یابند؛ لذا این محدودیت‌ها وجود دارد اما باز هم اگر ابتدا به شما گفته‌اند در دادگاه حضور یابید و سپس چند ساعت در سرما ایستاده‌اید، عذرخواهی می‌کنم.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/fLVHOtSj
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتا
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه