جهان وارد مرحله اقتصادی جدیدی شده است، تجارت دنیای امروز را جریانهای اطلاعاتی هدایت میکنند که با سرعت نور از طریق اینترنت و تلفنهای همراه جابهجا میشوند. جهان نسبت به هر زمانی بیشتر به هم وابسته و پیوسته
شده است. در چنین شرایطی رهبران کسبوکارها نیازمند دیدگاه جدیدی درباره دنیا و چارچوب جدیدی برای اداره اش هستند.
آنها باید امور را در دورانی با آشفتگیهای بیشتر اداره کنند، از این رو نیازمند نظامی برای تصمیمگیری بهتر هستند.
این مرحله جدید با مزایای فراوانی در حوزه کاهش هزینه و سرعت بخشیدن به تولید و همچنین تحویل کالا و خدمات همراه است، اما جوانب تاریکی نیز در خود دارد که از جمله آن میتوان به افزایش چشمگیر سطح خطرپذیری و بیاطمینانی برای تولیدکننده و مصرفکننده اشاره کرد.
کتاب «بینظمی در بازاریابی» با تعریف نظام مدیریت بینظمی، توضیح و شرح رفتارهای راهبردی جدید و ارائه نقشه راهنمای جامع که نشان میدهد شرکتها چگونه قادر خواهند شد در دوران آشفتگی، راهبردهای بازاریابی و فروش خود را قوت بخشند، برای مدیریت دوران آشفتگی نوشته شده تا به این وسیله جریانهای نامعین و پیشبینیناپذیر عصر جدید و عصر آشفتگی را با موفقیت هدایت کند.
کتاب فوق شامل شش بخش است که از بخشهای آن میتوان به «جهان وارد مرحله اقتصادی جدیدی شده است»، «الگوی بینظمی، مدیریت بر آسیبپذیری و فرصت»، «طراحی نظامهای مدیریتی برای تطبیقپذیری» و «طراحی نظامهای بازاریابی برای تطبیقپذیری» اشاره
کرد. کتاب بینظمی در بازاریابی نوشته فیلیپ کاتلر و جان کسلیون ترجمه دکتر کامبیز حیدرزاده و دکتر شهناز نایبزاده است که در 232 صفحه و به قیمت 7500 تومان توسط انتشارات سیته منتشر شده است.