دوشنبه, ۱ مرداد(۵) ۱۴۰۳ / Mon, 22 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

بچه یا خانه؛ مسئله این است

8 سال پیش ( 1394/12/13 )
 

هزینه بزرگ‌کردن بچه تا سن 21سالگی براساس تحقیق جدیدی که انجام شده به بالاترین میزان خود در تاریخ یعنی 230هزار پوند رسیده است؛ یعنی معادل قیمت یک خانه معمولی در این کشور. آن‌طور که در این تحقیق مشخص شده، والدین فقط بیشتر از 70 هزار پوند برای هزینه‌های نگهداری و مراقبت و پرستاری از فرزندان خود هزینه می‌کنند. این اما کمتر از هزینه‌ای است که در بخش آموزشی هزینه می‌شود.هزینه‌هایی مانند خرید یونیفورم‌های مدرسه، تغذیه مدرسه، کتاب‌های درسی و همین‌طور هزینه‌های سرویس حمل‌و‌نقل.

در مجموع هر فرزندی که در سال 2016 متولد می‌شود، برای والدینش 231 هزار و 843 پوند هزینه دربر خواهد داشت. این میزان نسبت به سال 2003 میلادی 64 درصد بیشتر است. در آن سال مرکز تحقیقات اقتصادی و تجاری برای نخستین بار هزینه فرزندان را در اقتصاد بریتانیا محاسبه کرد. این رقم برای فرزندانی است که در مدارس دولتی درس می‌خوانند. والدینی که فرزندان خود را به مدارس خصوصی می‌فرستند تا سن 21 سالگی آنها بیشتر از 373 هزار پوند هزینه می‌کنند.

این مبلغ در صورتی که فرزند خانواده به مدارس خاص خصوصی فرستاده شود حتی به بیش از 500 هزار پوند هم افزایش پیدا خواهد کرد. براساس نتایج تحقیق جدید، هزینه‌های فرزندداری نسبت به سال قبل از آن 3.4درصد افزایش یافته است.

این افزایش هزینه‌ها در حالی به دست آمده که میزان تورم نسبت به سال قبل بدون تغییر در 2درصد باقی مانده است و میانگین دستمزد هم 2 درصد افزایش یافته است. از سال 2003، هزینه‌های مربوط به نگهداری و مراقبت از کودک که شامل هزینه‌های مهدکودک و پرستار هم می‌شود 78 درصد افزایش داشته است.

در مدت مشابه، تورم 45 درصد رشد داشته و همین به خوبی افزایش هزینه در این بخش را نشان می‌دهد. موسسه بیمه‌ای ال‌وی که از این تحقیق حمایت کرده در این باره اعلام کرده است: «هزینه بزرگ‌کردن بچه نسبت به سال گذشته 2500 هزار پوند افزایش یافته است. افزایش هزینه‌ها در پنج سال گذشته 13 هزار پوند بوده است. در لندن، هزینه بزرگ‌کردن بچه حالا بیشتر از یک ربع میلیون است: 253 هزار و 638 پوند.»

این یعنی یک خانواده معمولی در انگلیس باید بیشتر از یک سوم (38 درصد) درآمدی را که با خود به خانه می‌برند هزینه کنند تا از پس بزرگ‌کردن تنها یک بچه بربیایند. البته با توجه به این نکته بیشترین هزینه مربوط به فرزندان مربوط به سنین یک تا چهار سالگی آنها می‌شود. در یک سال اول تولد فرزند، والدین او 11 هزار و 498 پوند هزینه می‌کنند اما این هزینه‌ها بین سنین یک تا چهار سالگی تا 15 هزار و 806 پوند در سال افزایش می‌یابد.

هزینه‌های بعدی تا حد چشمگیری پایین می‌آید: بین سنین 5 تا 17 سالگی، به‌صورت میانگین 8 هزار و 640 پوند دربر خواهند داشت و بعد از آن است که شوک تحصیلات عالیه به خانواده‌ها وارد می‌شود به طوری که میانگین هزینه فرزندان از سنین 18 تا 21 سالگی به‌صورت میانگین برای هر سال 17 هزار و 815 پوند خواهد بود.

هزینه به تفکیک سن

شش مورد از هر 10 مورد والدین در انگلیس گفته‌اند که در زمینه مراقبت از فرزندان با مشکل مواجه هستند و کمک گرفتن از اعضای دورتر خانواده مانند پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها سخت‌تر و سخت‌تر می‌شود.این تحقیق مشخص کرده است با توجه به بیشتر شدن مشکلات، خانواده از هزینه‌های خود در بخش سرگرمی‌ها، خرید اسباب‌بازی و تفریحات می‌زنند.

این کاهش هزینه‌ها البته در بخش تعطیلات به چشم نمی‌آید.در طول بزرگ شدن یک فرزند، خانواده‌ها 16 هزار 882 پوند برای تعطیلات هزینه می‌کنند.این رقم در سال 2003 میلادی 11 هزار و 458 هزار پوند بوده است.مایلس ریکس از موسسه ال‌وی می‌گوید: «هزینه بزرگ‌کردن فرزندان بالاتر از هر زمان دیگری است و با توجه به افزایش متناوب آن، فشار زیادی به خانواده‌ها وارد می‌شود.»

این افزایش هزینه‌ها، بیشتر از هر جایی روی پول تو جیبی بچه‌ها تاثیر گذاشته است. نتایج تحقیق جدید نشان داده است که والدین در این زمینه بسیار خشک‌دست شده‌اند و رشد پول توجیبی از سال 2003 تا حالا کمتر از تورم بوده است و در مقایسه با سال 2015 میلادی، تنها 0.2 درصد افزایش یافته است. جای دیگری که افزایش هزینه‌ها روی آن تاثیر گذاشته است بخش خرید پوشاک برای بچه‌هاست.

آن‌طور که نتایج تحقیق مشخص کرده‌اند انتظار می‌رود والدین در بخش پوشاک در طول زندگی فرزندان خود 10 هزار و 942 پوند هزینه کنند که 4 درصد کمتر از چیزی است که در سال 2003 پیش‌بینی شده بود.افزایش هزینه بزرگ‌کردن کودکان یکی از عوامل اصلی است که والدین در انگلیس تمایل دارند فرزندان کمتری داشته باشند و اینکه مادران به سمتی کشیده می‌شوند که بعد از 30 سالگی بچه‌دار شوند.

با این حال، تحقیقات نشان داده که انگلیس در سال‌های اخیر با رشد فزاینده موالید مواجه بوده است. در سال 2001 تا 2012 تعداد تولدها با سرعت چشمگیری افزایش یافت و از 594 هزار و 634 به 729 هزار و 674 رسید. این رقم البته در سال 2014 به 695 هزار و 233 کاهش پیدا کرد. این میزان، نرخ موالید در انگلیس را به‌اندازه دهه  70میلادی رسانده است، با این حال بسیار کمتر از رقم 875 هزار و 972 تولد در سال 1964 است. در سال 2014 بیشتر از یک چهارم (27 درصد) تولدها مربوط به مادرانی بوده است که خارج از بریتانیا متولد شده بودند.

***

231.843 پوند

هزینه بزرگ کردن کودکانی که در سال 2016 به دنیا می‌آیند

برچسب ها : کافه مدیران
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/uash2b5v
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتیندانلود رایگان از شاتراستوک
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه