پنجشنبه, ۲۸ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Thu, 18 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

شاخص کل بورس و اوراق بهادار در معاملات روز چهارشنبه با 746 واحد رشد به ارتفاع 77 هزار و 888 واحدی صعود کرد. علاوه بر این تالار شیشه‌ای سبزپوش بود و شاخص قیمت (وزنی-ارزشی) 286 واحد، شاخص کل  (هم وزن) 75 واحد، شاخص قیمت  (هم وزن) 75 واحد، شناور 891 واحد، شاخص بازار اول 501 واحد و شاخص بازار دوم هزارو 758 واحد رشد کردند. در شرایط کنونی شاهد رشد  P/E بازار سهام هستیم که نشانگر روند منطقی بورس است و در بازه بلند‌مدت شاهد تداوم این رشد خواهیم بود. چنان که با توجه به کاهش نرخ سود بانکی، می‌توان شاهد انتقال نقدینگی‌ها به بازار سهام و در نتیجه آن رشد بلند‌مدت بورس بود.

هم‌اکنون معامله‌گران بازار سهام علاقه‌مند به خرید سهام شرکت‌های بزرگ و مطرح هستند و شرکت‌های خودروساز یا بانک‌ها بیشترین حجم پول در بورس را به خود اختصاص داده‌اند. در این میان صنایعی مانند پتروشیمی، بیمه و حمل‌و‌نقل با توجه به اینکه از تحریم‌ها بیشترین آسیب را دیده‌اند، احتمال دارد در روزهای آینده بازار سهام را تحت تأثیر خود قرار دهند.

با گروه‌های بازار سهام

در گروه بانک، اکثر نمادها روندی صعودی طی کردند و در بازه مثبت معاملات را به پایان رساندند.پست‌بانک ایران و بانک سرمایه معاملات را با صف خرید به پایان رساندند. با معامله 249 میلیون سهم، بانک صادرات ایران بیشترین حجم و ارزش معاملات گروه را به خود اختصاص داد. در اکثر نمادها برخلاف گذشته طی دو روز اخیر حقوقی خریدار بود. بانک صادرات طی یک شفاف‌سازی اعلام کرد فروش 20 درصد سهام توسعه نیشکر و صنایع جانبی جهت تحقق سود سال 94 در دستور کار قرار دارد. در گروه خودرو و ساخت قطعات، نمادها صعودی معامله شدند و در پایان معاملات بیشتر نمادها با صف خرید معاملات را به پایان رساندند.

با معامله 130 میلیون سهم، ایران‌خودرو بیشترین حجم معاملات گروه را داشت.با معامله 127.999 میلیون سهم، پارس‌خودرو بیشترین حجم معاملات گروه را داشت. در این گروه خبر رسید مدیر امور سرمایه‌گذاری شرکت سرمایه‌گذاری رنا علت توقف نماد معاملاتی شركت سرمایه‌گذاری گروه صنعتی رنا را ابهام در ارائه اطلاعات اظهار کرد و گفت: توقف نماد معاملات سرمایه‌گذاری رنا به بحث عدم اعلام اطلاعات مربوط به سود برمی‌گردد که به سازمان بورس و اوراق بهادار ارسال می‌شود.

به گفته احمدیان، نماد ورنا به‌زودی بازگشایی خواهد شد. در گروه عرضه برق و گاز 200 میلیون سهم از نماد پتروشیمی فجر عرضه اولیه شد که تنها 1000 عدد سهم به قیمت 11500 ریال به هر خط آنلاین تخصیص یافت. یکی از دلایل عقب افتادن عرضه و نیز تخصیص حجم کم، کنترل بازار بود.

رشد 10 واحدی آیفکس

آیفکس به روند صعودی خود ادامه داد و با رشد حدود 10 واحدی نمایشگر عدد 819 شد. در بازار اول 48 میلیون ورقه بهادار به ارزش 112 میلیارد ریال دادوستد شد و همین‌طور 159 میلیون و 940 هزار ورقه بهادار به ارزش 503 میلیارد ریال در بازار دوم مورد معامله قرار گرفت. ذوب‌آهن اصفهان با معامله 52 میلیون و 740 هزار سهم به رقم 76 میلیارد و 420 میلیون ریال، بیشترین حجم و ارزش معاملات سهام در فرابورس را به نام خود ثبت کرد.

در عین حال سهام بیمه میهن، نیرو سرمایه و صنعتی مینو بیشترین افزایش قیمت و گروه فن‌آوا، روان فن‌آور و تدبیرگران فارس و خوزستان بیشترین کاهش قیمت را تجربه کردند. صندوق اعتماد آفرین پارسیان با معامله 727 هزار سهم بالاترین حجم معاملات صندوق‌های قابل معامله را به خود اختصاص داد.در بازار اوراق با درآمد ثابت نیز بیشترین حجم و ارزش معاملات متعلق به اسناد خزانه اسلامی در نماد «اخزا44» به ارزش 857 میلیارد ریال بود و ارزش معاملات روزانه در تمام نمادهای اسناد خزانه اسلامی به رقم یک هزار و 877 میلیارد ریال رسید.

هر ورقه حق تقدم استفاده از تسهیلات مسکن در روز چهارشنبه در بازه 880 تا 920 ریال دست به دست شد و بیشترین رشد قیمت مربوط به نماد دی‌ماه 94 بود. روز گذشته شاهد بازگشایی نماد معاملاتی شرکت بیمه سامان پس از ارائه اطلاعات پیش‌بینی بودیم و نماد معاملاتی شرکت تولیدی قند شیروان، قوچان و بجنورد با توجه به دریافت اطلاعات نخستین پیش‌بینی سال مالی 1395 و تفاوت بااهمیت نسبت به عملکرد سال مالی 1394 متوقف شد.

ارتباط با نویسنده: sadrolgharavi@yahoo.com

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/AaRzd1EL
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتین
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه