پرسش: کسب و کاری را در حوزه فروش مصالح ساختمانی مدیریت میکنم. چند وقت پیش وب سایتی را برای کسب و کارم راهاندازی کردم. از کجا میتوانم مطمئن شوم که این وب سایت کارایی لازم را برای جذب مشتریانم دارد؟
پاسخ کارشناس: اولین مسئلهای که باید برای ارزیابی وضعیت وب سایت خود بررسی کنید این است که ببینید وقتی کسی از طریق موتورهای جستوجو به دنبال انواع محصولات و خدماتی باشد که شما ارائه میکنید، وبسایت شما در نتایج چگونه ظاهر میشود. اگر سایت شما از نظر رتبه سرچ گوگل وضعیت مناسبی ندارد، باید از طریق مشورت با کارشناسان بهینهسازی یا سئو، برای بهبود وضعیت رتبهبندی سایتتان اقدام کنید.
مسئله دیگری که باید رعایت کنید این است از شرایطی که افراد برای پیدا کردن محصول و خدمات شما استفاده میکنند اطلاع پیدا کنید و شرایط وبسایت خود را با آن هماهنگ کنید. میتوانید از تبلیغات اینترنتی و کلیکی در سایتهای مرتبط با حوزه کاریتان استفاده و سایت خود را به مشتریانتان معرفی کنید. کار دیگری که باید انجام دهید، مقایسه میزان بازدید از وب سایت و تعداد تماسهای برقرار شده با کسب و کارتان است. به عبارت دیگر باید بررسی کنید چند درصد از کسانی که به سایت شما مراجعه میکنند، ترغیب میشوند که با شما تماس بگیرند و چه تعدادی سایت را ترک میکنند و دیگر به آن برنمی گردند.
بعد از بررسی پاسخ این سوالات، باید وبسایت خود را به شکلی بهینهسازی کنید که به راحتی توسط مشتریان بالقوه پیدا شود و آنها را به مشتریان واقعی تبدیل کند. این کار را حتما با کمک کارشناسان باتجربهای انجام بدهید که در سوابق کاری خود کارهای قابل قبولی ارائه دادهاند. یک شرکت خوب را انتخاب کنید و هوشیارانه استراتژیها و خواستههای خود را به او انتقال بدهید تا هر تغییر که لازم است در وب سایت شما اعمال کنند و بهترین نتیجه را در فضای مجازی برای کسب و کارتان رقم بزنند.