سه شنبه, ۲ مرداد(۵) ۱۴۰۳ / Tue, 23 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

طبق گفته موسسه مشاوره فیدار، خانه‌های دوبی برای ایرانیانی که از ارز محلی استفاده می‌کنند 4.4 برابر گران‌تر از پنج سال پیش است. جسی داونز مدیر موسسه فیدار بر این باور است که تورم در ایران مهار خواهد شد و کشور موفق می‌شود سرمایه‌های داخلی را حفظ و سرمایه‌های خارجی را جذب کند. اگر هم این اتفاق نیفتد، پول نقد از کشور خارج اما اکثر آن روانه بازارهای نوظهور خواهد شد. این یعنی برداشته شدن تحریم‌ها علیه جمهوری اسلامی تاثیر کوتاه‌مدت کوچکی بر بازار املاک در امارات خواهد گذاشت.

جسی داونز، مدیر موسسه فیدار به بلومبرگ گفت: «این به اقتصادها مربوط می‌شود. کمی طول می‌کشد تا ریال ایران ارزش خود را به دست بیاورد و تا زمانی که این اتفاق رخ دهد قیمت ملک در دوبی برای خریداران ایرانی بسیار گران خواهد بود.» در میان بزرگ‌ترین خریداران مسکن در دوبی، پس از هندی‌ها، پاکستانی‌ها و انگلیسی‌ها، بزرگ‌ترین خریدار ملک در دوبی ایرانی‌ها هستند به همین خاطر است که همراه با برداشته شدن تحریم‌ها، جاری شدن سرمایه‌ها به مشاور املاک‌های دوبی متوقف خواهد شد. در سه ماهه سوم سال جاری قیمت مسکن در امارات نسبت به مدت زمان مشابه در سال گذشته بیش از 12‌درصد سقوط کرده‌است؛ از یک طرف درهم قوی باعث منصرف شدن اروپایی‌ها شده‌است و از طرف دیگر کاهش شدید بهای نفت به اقتصاد کشورهای حاشیه خلیج فارس آسیب وارد کرده‌است.

موسسه فیدار در گزارشی اعلام کرده‌است که امارات متحده عربی به‌عنوان دومین شریک تجاری بزرگ ایران از سال 2009، این موقعیت را دارد که به ایران کمک کند مصرف کالاهای خارجی خود را افزایش دهد. البته برداشته شدن تحریم‌ها باعث می‌شود ایران کمتر از زمان حاضر به امارات متحده عربی وابسته باشد. سرمایه‌گذاران ایرانی به ایالات متحده آمریکا و اروپا دسترسی پیدا می‌کنند، بازده آنجا در مقایسه با دوبی بیشتر و نوسان و خطرات ژئوپلیتیکی آن کمتر است. دیپلمات‌ها تاکید کرده‌اند که تحریم‌ها علیه ایران به احتمال قوی در سه ماهه نخست سال 2016 برداشته خواهد شد.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/qZmO0ye1
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتیندانلود رایگان از شاتراستوکخرید اقساطی آیفون 13 با تخفیف ویژه
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه