یکشنبه, ۱۷ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Sun, 7 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

سپ‌بلاتر رئیس معلق فدراسیون بین‌المللی فوتبال (فیفا) و میشل پلاتینی رئیس اتحادیه فوتبال اروپا امروز به مدت هشت سال از تمام فعالیت‌های مربوط به فوتبال محروم شدند. به گزارش گاردین، هانس یوآخیم اکرت، قاضی کمیته اخلاقی فیفا، امروز بلاتر و پلاتینی را به خاطر اقدامات نادرست و پرداخت غیر‌قانونی‌ دو‌میلیون دلار در سال 2011 از سوی بلاتر به پلاتینی برای هشت سال از تمام فعالیت‌های مربوط به فوتبال محروم کرد. محرومیت بلاتر ۷۹‌ساله عملا به معنای پایان دوران طولانی تسلط او بر فدراسیون جهانی فوتبال است. پلاتینی ۶۰ ساله نیز که بخت اصلی جانشینی بلاتر در فیفا محسوب می‌شد و قصد داشت در انتخابات ماه فوریه نامزد این پست شود، با این حکم دادگاه به طور قطع شانس خود را از دست داد.

688383358385384684694694696769559

این حکم درحالی صادر شد که بلاتر و پلاتینی همچنان اعمال نادرست خود را تکذیب کرده بودند و بلاتر مدعی شده بود که این مبلغ به خاطر حقوق معوق پلاتینی بین سال‌های 1998 تا 2002‌پرداخت شده است. کمیته اخلاقی فیفا اعلام کرد: هیچ مجوزی برای پرداخت آقای بلاتر به پلاتینی وجود ندارد و در قرارداد امضا شده 25‌اوت 1999 این پرداخت قید نشده و بنابراین منبع قانونی نداشته است. ادعای پلاتینی مبنی بر قرارداد شفاهی میان آن دو متقاعد‌کننده و قانونی نیست و کمیته این ادعا را رد می‌کند. 

علاوه بر این محرومیت، بلاتر به پرداخت 50‌هزار فرانک سوئیس و پلاتینی به 80‌هزار فرانک سوئیس جریمه شده‌اند. قاضی آلمانی و رئیس بخش قضایی کمیته اخلاقی فیفا هفته گذشته جلسه بررسی اتهامات آقایان بلاتر و پلاتینی را برگزار کرد. اتهامات آنها شامل عدم‌همکاری با بازپرسان کمیته اخلاقی، حساب‌سازی و تضاد منافع بوده است. بلاتر و پلاتینی هشتم اکتبر (16 مهر) از طرف کمیته اخلاقی فیفا به مدت 90 روز از هرگونه فعالیت در فوتبال محروم شده بودند.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/ZArKMVFS
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتا
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه