پنجشنبه, ۲۸ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Thu, 18 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

شاخص کل بورس اوراق بهادار در پایان معاملات روز یکشنبه بازار سهام با کاهش 232 واحدی به ارتفاع 61 هزار و 501 واحدی عقب‌نشینی کرد. بورس تهران همچنان زیر هجمه فشار عرضه‌ حقیقی‌های بازار شاهد درجا زدن نماگرهای منتخب بود، بازاری که حقوقی‌های بزرگ به دنبال بازارگردانی و جمع‌آوری سهام حتی از طریق تهاتر دارایی‌ها با شرکت‌های تابعه خود بودند. در بازار روز گذشته تعداد شرکت‌های قرمز‌‌پوش بازار افزایش پیدا کرد و شرکت‌های مرتبط و غیر‌مرتبط با کاهش قیمت نفت با افت مواجه شدند؛ به‌طوری که در معاملات تالار شیشه‌ای شرکت‌های پالایشگاهی به دلیل تأثیر پذیرفتن بیشتر از قیمت نفت با کاهش بیشتری مواجه شدند و بیشترین نقش را در افت شاخص کل بورس گذاشتند.

چنان که در بازار روز یکشنبه تالار شیشه‌ای در مجموع 570 میلیون سهم به ارزش 148 میلیارد تومان دادوستد شد و ارزش بازار سهام تا سطح 266 هزار میلیارد تومان افت کرد. نکته مهم در بازار دیروز آنکه همچنان گروه‌های کوچک بورس از جمله قندی‌ها و برخی تک‌سهم‌ها به‌ویژه در بازار پایه فرابورس محل حضور نوسان‌گیران حرفه‌ای بازار شده است.

 از سوی دیگر حجم معاملات 235 هزار سهمی گروه دارویی سبحان پس از بازگشایی این نماد معاملاتی که به تازگی مصوبه مجمع فوق‌العاده سهامداران خود برای افزایش سرمایه را دریافت کرده، جالب توجه بود. این نماد معاملاتی در حالی با مکانیزم حراج تک‌قیمتی بازگشایی شد که به‌رغم صف فروش پایدار یک‌میلیون سهمی در پایان معاملات با رشد قیمت سهم تا 27 درصد قیمت قبل از بازگشایی از سوی خریداران اغلب حقوقی مورد توجه قرار گرفت.

حضور فعال حقوقی‌ها در گروه بانک

در گروه بانک پس از خاتمه موضوع PMD درحالی‌که فعالان بازار سهام انتظار رشد قیمت‌ها را داشتند، بازار بدون توجه به این خبر و با تأثیرپذیری از کاهش قیمت نفت، افزایش نرخ بهره دلار و کمبود شدید نقدینگی، روند ریزشی شدیدتری در پیش گرفت و در این گروه، بانک خاورمیانه و پست‌بانک ایران، تنها نمادهای مثبت گروه بودند. بانک گردشگری از اوایل بازار با صف فروش مواجه بود که در دقایق پایانی شاهد جمع شدن صف فروش این سهم بودیم.

طی روزهای اخیر در گروه بانک حقوقی خریدار است و با معامله 36‌میلیون سهم، بانک ملت بیشترین حجم معاملات را داشت. بانک گردشگری براساس گزارش شش ماهه حسابرسی شده با سرمایه 6‌میلیون ریال  (873) ریال زیان به ازای هرسهم محقق کرده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل  (24 ریال سود به ازای هر سهم با سرمایه 4 میلیون ریال) کاهش چشمگیری داشته است. بودجه پیش‌بینی شده شرکت برای سال مالی 94، 141 ریال سود به ازای هر سهم است که براساس گزارش 9 ماهه، 25 درصد آن را پوشش داده است.

ادامه روند نزولی در گروه سیمان

در گروه خودرو و ساخت قطعات همسو با روند ریزشی بازار معاملات نیز منفی و نزولی انجام گرفت. لنت ترمز ایران و رادیاتور ایران تنها نمادهای مثبت در پایان معاملات بودند و با معامله 24 میلیون سهم، پارس‌خودرو بیشترین حجم معاملات گروه را به خود اختصاص داد. پیرامون این گروه گزارش توجیهی افزایش سرمایه 50 درصدی بهمن دیزل جهت اخذ مجوز از سازمان بورس و اوراق بهادار روی کدال قرار گرفت.

در گروه سیمان، دبیر انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان با بیان اینکه دولت هنوز مطالبات بخش سیمان را بابت تعطیلی سال گذشته پرداخت نکرده است، گفت: با تشدید آلودگی‌هوا قرار شد کارخانجات آلاینده مثل سیمان تعطیل شوند اما هنوز بحثی برای پرداخت ضرر واحدها بیان نشده است. به روال روزهای گذشته معاملات این گروه منفی و کم‌حجم بود. مدت‌هاست که گروه سیمان از رونق افتاده و خبرها نیز حاکی از ادامه این روند است.

سود 10 تومانی گروه پتروشیمی سرمایه‌گذاری ایرانیان

در گروه ساخت محصولات فلزی معاملات منفی انجام گرفت و با معامله 3.9 میلیون سهم صنایع آذرآب بیشترین حجم معاملات گروه را به خود اختصاص داد. در گروه محصولات شیمیایی معاملات اکثر نمادهای گروه منفی بود اما پلی‌اکریل که در این بازار کم‌رونق مدت‌هاست پربازده است باز هم با صف خرید همراه بود. تولید مواد اولیه الیاف مصنوعی و صنایع شیمیایی سینا نیز در این گروه با صف خرید همراه بودند.

گــروه پــتـروشـیـمی سرمایه‌گذاری ایرانیان اعلام کرد کلیه سهامدارانی که در تاریخ 31 شهریور 1394 سهامدار این شرکت بودند، می‌توانند نسبت به دریافت سود سهام خود که 10 تومان به ازای هر سهم است، اقدام کنند. در گروه فلزات اساسی گزارش توجیهی افزایش سرمایه 100درصدی فولاد خوزستان از محل مطالبات حال شده سهامداران و آورده نقدی و سود انباشته، جهت اخذ مجوز از سازمان بورس و اوراق بهادار روی کدال قرار گرفت.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/TA6qgN9M
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتین
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه