پنجشنبه, ۲۸ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Thu, 18 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

آیا خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا جلوی پویایی و رشد لندن را خواهد گرفت؟ به دنبال برگزیت، لندن بدون شک بسیاری از سرمایه‌گذاران خود را از دست می‌دهد و این عواقب جدی را متوجه رونق و اقتصاد لندن می‌کند.

حدود 60 درصد از شرکت‌کنندگان شهر لندن در همه‌پرسی در تاریخ 23 ژوئن به ماندن بریتانیا در اتحادیه اروپا رأی داده‌اند، در‌حالی که رأی بقیه شهروندان سرنوشت بریتانیا را به‌گونه‌ای دیگر رقم زد و در نتیجه این همه‌پرسی، بریتانیا از اتحادیه اروپا خارج می‌شود. لندن، این پایتخت 8 میلیون و 600 هزار نفری، با تولید ناخالص داخلی معادل کشور نروژ، اکنون نگران عواقب برگزیت است. پس از خروج از اتحادیه اروپا، لندن برای شرکت‌های آمریکایی‌ و آسیایی دیگر واجدشرایط سرمایه‌گذاری نیست.

برگزیت چه بلایی سر لندن خواهد آورد

گرگ کلارک، کارشناس توسعه شهر‌ها در اتاق فکر بروکینگز می‌گوید: «برخی شرکت‌ها که در لندن و به قصد سرمایه‌گذاری مستقر شده‌اند، به دیگر شهر‌های اتحادیه اروپا منتقل می‌شوند.»شرکت چندملیتی خدمات مالی و بانکداری آمریکایی ‌JPMorgan با حدود 16 هزار کارمند در بریتانیا، روز جمعه اعلام کرد که کارمندان خود را از این کشور خارج خواهد کرد. به گفته آژانس ملی آمریکایی اعتبار‌سنجی استاندارد‌اند پورز، یک پنجم عملیات‌ بانکی جهانی در لندن انجام می‌شود.

موسسات مالی و بانک‌ها در این شهر، از هر سه کارمند، یک نفر را به کار گرفته‌اند، ‌به عبارتی یک میلیون و 250 هزار کارمند در این بخش فعالیت می‌کنند. به‌طور کلی بخش خدمات در این شهر، با 85 درصد از کل اشتغال، از بخش صنعتی و تولیدی این شهر پیشی گرفته‌ است.

صادق‌خان، شهردار لندن می‌گوید: «لازم است که لندن همچنان به‌عنوان یک بازار منحصر به فرد باقی بماند.» او درباره از دست دادن فرصت‌های شغلی و سرمایه‌گذاری‌های خارجی و ترک شرکت‌های خارجی ابراز نگرانی کرد. شهروندان لندن، ‌پس از اعلام نتیجه با جمع‌آوری حدود صدهاهزار امضا خواستار ماندن در اتحادیه اروپا شدند.

گرگ کلارک می‌گوید: «تعداد زیادی شغل از دست نخواهد رفت، چراکه بیشتر شرکت‌ها بیشتر از ترک لندن، تمایل دارند در ساختار خود بازبینی مجدد داشته باشند.» او اضافه می‌کند که خواه ناخواه لندن، یک بازار جهانی ‌است.

لندن با تولید ناخالص داخلی 3.3 درصدی از تولید ناخالص داخلی کل کشور، از نظر انگلیسی‌ها پایتخت تجارت بین‌المللی و یک شهر چند ملیتی و غنی از فرهنگ‌های مختلف است. با برگزاری بازی‌های المپیک سال 2012، این شهر با سرمایه‌گذاری‌های خارجی توسعه دوچندانی‌ یافت.

این کارشناس مؤسسه بروکینگز می‌گوید: «پس از خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا، لندن در بخش سرمایه‌گذاری املاک و مستغلات فشار بیشتری را حس خواهد‌کرد. همانطور که تجربه‌ها تا کنون نشان داده شوک‌های خارجی تا 20 درصد گردش مالی این بخش را کاهش می‌دهد.»

در پایان، این کارشناس نتیجه‌گیری می‌کند که با همه این تفاسیر، ‌لندن همچنان برای شرکت‌هایی که می‌خواهند دست‌کم در یک شهر اروپایی سرمایه‌گذاری کنند، همچنان یک بازار منحصربه‌فرد محسوب می‌شود.

منبع : MSN
برچسب ها : فرصت آزاد
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/XdbB51O0
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتین
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه