رئیس نخستین جشنواره ملی تبلیغات از برگزاری این رویداد با حضور 600 نفر از دستاندرکاران روابط عمومی و تبلیغات کشور در 20 دیماه جاری در تهران خبر داد. هوشمند سفیدی، رئیس نخستین جشنواره ملی تبلیغات در نشست رسانهای نخستین جشنواره ملی تبلیغات بیان کرد: تبلیغات عامل مهمی در عرصه اقتصادی و شاخص مهمی در رکود و توسعه اقتصادی است. بهصورت کلی تبلیغات محملی است که از یکسو کالاها و خدمات را به مشتری معرفی و قدرت انتخاب آنها را افزایش میدهد و از سوی دیگر باعث رونق یک بنگاه اقتصادی میشود.
او ادامه داد: این جشنواره باهدف ایجاد ارزشافزوده و رسیدن به سطح بالایی از بهرهوری با ارزیابی شیوههای تبلیغی، پر کردن خلأ موجود در داوری آثار تبلیغاتی، توسعه تعامل بین دو بازیگر اصلی صنعت تبلیغات و تعیین معیارها و شاخص رسانه تبلیغاتی برتر برگزار میشود. سفیدی اظهار کرد: توانمندسازی روابط عمومی در کاربرد اثربخشی رسانههای تبلیغاتی، ترغیب شرکتهای تبلیغاتی به خلاقیت و اثربخش کردن رسانههای تبلیغاتی و ارتقای بهرهوری هزینههای تبلیغاتی از دیگر اهداف مهم این جشنواره است.
این جشنواره در روزهای 19 و 20 دیماه جاری با برگزاری چهار کارگاه آموزشی، شامل کارگاه تبلیغات اینترنتی، طراحی کمپینهای تبلیغات، سنجش اثربخشی و شیوههای نوین در مرکز همایشهای صداوسیما پیگیری خواهد شد. رئیس نخستین جشنواره ملی تبلیغات گفت: این جشنواره از طریق داوری آثار و رسانههای تبلیغاتی، میکوشد تا یک رسانه تبلیغی اثربخش را معرفی کرده و تبلیغات سازمانها را به سمتوسوی مناسبی سوق دهد.
از طرفی برای ایجاد ارزشافزوده و رسیدن به سطح بالایی از بهرهوری، باید رویدادی شکل میگرفت که به ارزیابی شیوههای تبلیغی با استفاده از متخصصان و صاحبنظران تبلیغات مبادرت میکرد. سفیدی ادامه داد: برنامه اصلی این جشنواره، بخش مسابقهای است که در آن، آثار تبلیغاتی در 18 موضوع داوری خواهد شد و به اثر برگزیده اول شاهین طلایی، به اثر برگزیده دوم شاهین نقرهای و به اثر سوم، دیپلم افتخار اعطا خواهد شد.