پرسش: صاحب کسبوکار اینترنتی در حوزه پوشاک هستم که از طریق تبلیغات و بازاریابی در صفحه اینستاگرام محصولات خود را به فروش میرسانیم. مدتی است مسابقاتی را در اینستاگرام طراحی کردیم و مخاطبان با محصولات عکس میگیرند و برای ما ارسال میکنند و در طول یک هفته به هر کدام از مخاطبانی که از خود عکس گرفته و برای ما ارسال کردند و با استقبال بیشتری از جانب مخاطبان مواجه شود، جوایزی داده میشود اما این موضوع در افزایش فروش و حتی دنبالکننده صفحه اینستاگرام ما تأثیر زیادی نگذاشته است. با توجه به این موضوع در راستای افزایش فروش و جذب مخاطبان ایرانی چه پیشنهادهایی میکنید؟
پاسخ کارشناس: امروزه بسیاری از سازمانها با حضور در شبکههای اجتماعی منافع خود را دنبال میکنند و توانستهاند مخاطبان زیادی را جذب کنند اما به صورت کلی باید سازمانها به این موضوع توجه ویژهای داشته باشند که استراتژیای را برای حضور در شبکههای اجتماعی اتخاذ کنند و تولید محتوایی را برای آن انجام دهند که بتوان مخاطبانی را جذب کرد. در این تولید محتوا حتی میتوانید تیزهای تبلیغاتی کوتاهی را تولید کنید که در فرآیند فروش شما تأثیرات بسزایی میگذارد.
بسیاری از سازمانها معمولاً از چنین مسابقاتی در ایران استفاده میکنند و مخاطبان عکسهایی را برای سازمان ارسال میکنند و بر اساس نگاه مخاطبان به آنها جوایزی داده میشود اما سازمانهای ایرانی میتوانند نحوه کار خود را کمی تغییر داده و به مخاطبان خود اعلام کنند که عکسهای خود را برای سازمان ارسال نکنند و روی صفحههای اینستاگرام خود عکسشان را به اشتراک گذاشته و فقط هشتگ سازمان را در آن لحاظ کنند یا خود صفحه شرکت شما را روی آن TAG کنند که از این طریق مخاطبان بسیار زیادی با برند شما آشنا میشوند و در پایان هفته به کسانی که بیشترین مخاطب را جذب کردند جوایزی داده شود؛ این موضوع باعث میشود مخاطبان با برند درگیر شوند و تولید محتوایی هم در شبکه اجتماعی رخ دهد.