مردم میگویند از تبلیغاتی كه مدام جلوی صورتشان رژه میروند، به تنگ آمدهاند. مردم میخواهند تبلیغات به كارشان بیاید و باری از دوششان بردارد. بازاریابی به رشتهای برای حل و فصل مشكلات مردم تبدیل خواهد شد. این موضوع كاملا متناسب و سازگار با پیشفرض برندینگ عاطفی است. این رشته در سایه شناخت واقعی مصرفكنندگان، پی بردن به چیزهایی كه واقعا در نظر آنها مهم است و نشان دادن اینكه ما هم احساس آنها را داریم، هركاری از عهدهاش ساخته است انجام میدهد و برای هر مسئله، راهحلی در آستین خواهد داشت.
کتاب «برندینگ عاطفی» به ما کمک میکند بپذیریم تبلیغات با همه تكنیكها و ترفندها و تكنولوژیهای معجزهآسای امروز، همچنان در تنگنای «مقبولیت» قرار دارد. شناخت واقعی مصرفكنندگان راه ورود برای مقبولیت است، اما دستیابی به آن فوقالعاده دشوار است و در لحظهها و ثانیهها، این شناخت تغییر مییابد، چون «مردم» با افكار، ادراك، فرهنگها و سلیقههای مختلف، تحتتاثیر رسانههای سنتی و رسانههای نوین، انگیزهها و تصمیمهای متفاوتی خواهند داشت. با این همه، گاه رفتار آنها در كسری از ثانیه تغییر مییابد. شركتهایی كه نتوانند این ظرایف را تشخیص دهند، به یكباره از تصمیم «مردم» و «رفتار مصرفكننده» متعجب و انگشت بر دهان خواهند ماند.
کتاب «برندینگ عاطفی» تالیف مارک گوبه، پر از هشدارها و خوشامدگوییهاست، اما آنچه دیدگاه او را از سایر دیدگاههای برندسازی متمایز میكند، اهمیت زیادی است كه گوبه برای رسانههای اجتماعی نوین قائل است. دنیای برندینگ عاطفی شامل مؤلفههایی مانند مردمشناسی، تخیل، تصورات ذهنی، تجربههای حسی و رویکرد توأم با بینش در قبال تغییر است.
کتاب شامل چهار بخش از جمله ارتباط با مشتری، تجربههای حسی، تصویرسازی ذهنی و چشمانداز شوق تغییر است.
این کتاب با ترجمه خلیل جعفرپیشه و با پیشگفتاری از پرویز درگی، در ۳۸۴ صفحه و با قیمت 220هزار ریال منتشر شده است. در این کتاب شما با مجموعهای از موضوعات برندینگ آشنا خواهید شد كه گرانیگاه آن رفتار مصرفكننده است.