جمعه, ۲۹ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Fri, 19 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز
کلینیک کسب‌و‌کار(299)

برنامه‌ریزی برای رونق کسب‌و‌کار

8 سال پیش ( 1394/7/1 )
 

پرسش: بعد از مدت‌ها فعالیت در شرکت‌های مختلف تصمیم گرفته‌ام که کسب وکار خودم را راه‌اندازی کنم. براین اساس تجربه کاری زیادی دارم ولی تابه‌حال سازمانی را مدیریت نکردم. در این مدت رونق کسب وکار هیچ‌گاه دغدغه من نبوده و همیشه به فکر بهتر انجام دادن کارم بوده‌ام. حال که کسب وکار متعلق به خودم است باید برای رونق بخشیدن به آن برنامه‌ریزی کنم. برای شروع چه پیشنهادی را به کسب‌وکارم می‌دهید؟

4252413142413142412412412

پاسخ کارشناس: معمولا برای رونق کسب‌کارها مشاوران پیشنهادهای بسیاری را به مدیران می‌دهند ولی اینکه چقدر این پیشنهادها و توصیه‌ها قابل عملی شدن هستند، اهمیت دارند، به همین دلیل مدیران قبل از ورود باید چندین گام را برای رونق کسب وکارشان بردارند. گام‌هایی مانند:

یک: مدیریت به تنهایی امکان‌پذیر نیست به همین دلیل بهتر است، هرفردی برای ورود به فضای مدیریت یک تیم فوق‌العاده برای خود بچیند.

دو: مدیران هنگام استخدام افراد قبل از تخصص باید به نوع رفتار و عادات شخصیتی‌ آنها دقت کنند. چون مدیران خبره به راحتی می‌توانند با برگزاری دوره‌ها و جلسات افراد را به تخصصی که مدنظرشان است بسازند ولی شخصیت افراد از دوران کودکی آنها شکل گرفته و به راحتی تغییر نمی‌یابد. این موضوع از آن جهت اهمیت دارد که افراد باید خود را با فرهنگ سازمانی هماهنگ کنند، فرهنگی که در سازمان‌ها باید روی آن برنامه‌ریزی دقیق‌تری شود. این فرهنگ شامل موارد مختلفی مانند ظواهر سازمان است، ظواهری که مشتریان با ورود به سازمان نظاره‌گر آن هستند، این ظواهر شامل نوع پوشش افراد سازمان و طراحی ساختمان است. علاوه براین ارزش‌های مورد حمایت جزء فرهنگ سازمانی محسوب می‌شود. این ارزش‌ها در هر سازمانی متفاوت است، امکان دارد در سازمانی کار تیمی ارزش باشد و در سازمانی موارد دیگری ارزش شود. باور‌های مشترک نیز جزء فرهنگ سازمانی است که معمولا بعد از طی چندین سال اعضا به آن می‌رسند. بنابراین افرادی که وارد یک سازمان می‌شوند باید قادر باشند مواردی را که عنوان شد بپذیرند.

سه: مدیران برای رونق کسب وکارشان بهتر است، بیش از زمان، انرژی خود را مدیریت کنند تا در برخی مواقع خسته و از ادامه مسیر باز نمانند.

نکته‌های دیگری نیز به جزء این موارد وجود دارد که شاید در بسیاری از کتب مدیریتی به راهی بتوان به آنها دست یافت.

برچسب ها : کلینیک کسب و کار
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/YHOZDq9A
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتین
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه