پنجشنبه, ۲۸ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Thu, 18 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

همواره اتاق‌های بازرگانی از اهمیت فراوانی در کشورهای مختلف برخوردار بوده‌اند و این نکته کاملا مشهود است که هر چه کشوری قدم‌های بیشتری به سوی پیشرفت و توسعه برداشته باشد، این اهمیت در رویه عملی کشورها بیشتر مشهود است. بدیهی است منظور از «اهمیت» توجه واقعی و عملی به این امر و وضع قوانین درست برای آن است، نه صرفا حمایت‌هایی در قالب شعار. به این منظور بر آن شدم تا بررسی تطبیقی میان اتاق‌های بازرگانی ایران، آلمان، ژاپن و کره‌جنوبی داشته باشم، چراکه بررسی رویه آنها در موارد بی‌شماری می‌تواند راهگشا باشد. در این قسمت به بررسی اتاق بازرگانی کره‌جنوبی و مقایسه آن با اتاق بازرگانی ایران پرداختم.

کره‌جنوبی به‌دلیل برنامه‌های کاربردی دولتش و بخش‌خصوصی فعالش و شرکت‌های چند ملیتی بزرگی مانند هیوندای، ال‌جی، سامسونگ و... یکی از اقتصاد‌های پیشرو قاره آسیا است. مجمع عمومی اتاق بازرگانی کره، مهم‌ترین و عالی‌ترین رکن اتاق است و مرجع تصمیم‌گیری در مورد مسائل مهم و حتی ارائه پیشنهادهایی در زمینه صنعت و تجارت به دولت است. جلسات مجمع عمومی سالی یک‌بار برگزار می‌شود، البته در مواقع لزوم حتما تعداد جلسات بیشتر خواهد‌شد.

رکن مهم بعدی اتاق بازرگانی بعد از مجمع عمومی، شورای دائمی است که مسئولیت مهمش نظارت بر حسن اجرای تصمیمات اتاق است. رکن معادل مجمع عمومی در اتاق ایران، هیات نمایندگان است. اتاق کره دارای هفت کمیسیون تخصصی است که همه آنها فعالند. در صورتی‌که اتاق ایران پنج کمیسیون دارد که جز یکی از آنها که کمیسیون تشکل‌هاست بقیه جنبه تشریفاتی دارند.

نکته مهم دیگر این است که کمیسیون‌های اتاق ایران هیچ‌گونه ارتباط مستقیمی با دولت ندارند اما نقطه مقابل آن اتاق کره است، زیرا تصمیمات و نظرات آن در تصمیم‌گیری‌های اقتصادی دولت بسیار حائز اهمیت است و نمایندگان اتاق کره در اکثر مراجع دولتی تشکیل‌یافته برای تصمیم‌گیری حضور دارند. نماینده اتاق بازرگانی ایران در تمام مجامع دولتی صرفا رییس اتاق ایران است که این امر موجب کثرت مناصب و وظایف رییس اتاق شده و باعث اظهارنظر فردی به‌جای اعلام مواضع هیات نمایندگان اتاق شده و همین مسئله حضور ایشان را در اکثر مجامع به حداقل رسانده است.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/4r9TEJfm
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتین
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه