دوشنبه, ۱۸ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Mon, 8 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز
اجرای طرح ساماندهی و جمع‌آوری دستفروشان در بازار تهران

برخی ماموران شهرداری از دستفروشان پول می‌گرفتند

8 سال پیش ( 1394/9/7 )
 

از صبح روز شنبه طرح ساماندهی دستفروشان در منطقه بازار 15 خرداد و بازار با همکاری یگان امداد و یگان حفاظت شهرداری تهران آغاز شد. در این باره قالیباف، شهردار تهران گفت: بحث مربوط به انضباط شهری یکی از طرح‌هایی بوده که بیش از دو سال به‌طور جدی شهرداری تهران روی آن متمرکز است تا دستفروشان را ساماندهی کند و روز شنبه این کار آغاز شده است. نقاط مختلف در سطح شهر تهران مشخص شده و این کار با هماهنگی مجموعه خدمات شهری و همکاری نیروی انتظامی و حوزه شهربان شهرداری تهران انجام خواهد شد.

12251235135123561351362342462472343443

همچنین عابد ملکی، شهردار منطقه ۱۲ تهران و بازار تهران درباره موضوع دریافت وجه از سوی ماموران شهرداری برای اجازه ورود به دستفروشان در محدوده بازار گفت: از یک‌طرف ما درخواست کسبه را برای برخورد با ادامه بساط‌گستران داشتیم و از طرف دیگر شاید تعدادی از ماموران شهرداری تخلف یا مسامحه با دستفروشان می‌کردند. لذا ما با همکاری نیروی انتظامی، یگان حفاظت شهرداری و شرکت شهربان موضوع برخورد با سد معبر را از روز شنبه آغاز کردیم.

شهردار منطقه ۱۲ تهران در پاسخ به این سوال که اعتراض صنفی بازاریان و تهدید آنها به بستن مغازه‌ها شائبه ورود جدی شهرداری به برخورد با دستفروشان محدوده بازار را تقویت می‌کند، توضیح داد: به هر حال بحث دستفروشی و سد معبر یک آسیب اجتماعی و خلاف قانون است. از سوی دیگر، تخلف نیز از سوی برخی ماموران شهرداری صورت می‌گرفت. ما نیز به همین دلیل ورود کردیم زیرا قصد پایان دادن به وضعیت موجود را داشتیم. به هر روی، یکی از پروژه‌های ما در طرح انضباط شهری موضوع سد معبر و بساط‌گستران بود. این موضوع با درخواست‌های متعدد مردم و کسبه به‌ویژه در هفته‌های اخیر همراه بود.

ملکی با اشاره به اینکه از روز شنبه بحث برخورد با سد معبر و ساماندهی همزمان صورت می‌گیرد، اظهار کرد: فرق برخورد با بساط گستری نسبت به دفعات پیشین در این است که روز شنبه موضوع ساماندهی همزمان دستفروشان نیز مطرح است. یعنی با شناسایی از قبل و برنامه‌ریزی‌های دقیق ما موضوع شب بازارها در اطراف بازار و روزبازارها را در سایر مناطق تهران در دستور کار قرار داده‌ایم. دستفروشان اول باید ثبت‌نام کنند بعد براساس برنامه‌ریزی صورت گرفته، فضایی به‌صورت زمان‌بندی شده در اختیار آنها قرار می‌گیرد. در کنار این اقدام، با هرگونه بساط‌گستری نیز برخورد قانونی خواهد شد.

ملکی در پاسخ به این سوال که راهکار شهرداری برای جلوگیری از تکرار حضور دستفروشان در بازار چیست، گفت: موضوع سد معبر تخلفی است که شهروندان و کسبه بیشترین برخورد با آن را داشتند، ضمن اینکه مشکل اقتصادی دستفروشان نیز برای ما دغدغه‌ای است که مدیریت شهری با ساماندهی دستفروشان تلاش کرده این مسئله رفع شود. همچنین با حضور شرکت شهربان، نیروی انتظامی و یگان حفاظت شهرداری با حضور هر دستفروشی در بازار برخورد جدی خواهد شد.

ملکی در خاتمه در پاسخ به این سوال که چرا در دو، سه هفته اخیر دستفروشان بازار چندبرابر شدند، گفت: در هفته‌های اخیر به دلیل مشکلات پیش آمده از سوی برخی ماموران متخلف از یکسو و برنامه‌ریزی برای واگذاری و استقرار پیمانکار جدید و هماهنگی با نیروی انتظامی، شاهد وقفه‌ای در برخورد با دستفروشان بودیم که همین مسئله باعث حضور چشمگیر آنها در بازار شد.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/0I5bxepR
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
مرتضی onhfoad :
8 سال پیش
با سلام..و تشکر از اجرای موفق طرح جمع آوری دست فروشیهای 15 خرداد بازار..اینجانب با همسرم هفته گذشته از جمعه بازار بزرگ پروانه واقع در خیابان جمهوری روبروی پلاسکو و پشت کوچه برلن دیدن کردیم...ساختمانی بزرگ در 4 طبقه که شامل پوشاک..زیورالات، فرش و لوازم چوبی ، صنایع دستی و اشیاء دکوری و عتیقه و خلاصه همه چیز در این مرکز خرید وجود داشت..و تا متروی سعدی نیز50 متری فاصله دارد...و در این مرکز خرید فضای زیادی بلااستفاده وجود داشت در صورت امکان دست فروشان 15 خرداد در این مکان ساکن شوند ..از محاسن آن سرپوشیده بودن آن است که بارندگی و سرما به هیچ وجه خرید و تردد مردم را مختل نمیکند و همچنین در سطح شهر و در رفت و آمد مردم نیز وقفه ایجاد نمیشود و در صورت عدم امکان خواهشمندم اگر مکانی برای این دست فروشان در نظر گرفته شد، حدالمقدور سرپوشیده باشد تا در فصل سرما و گرما در تردد مردم ایجاد مشکل ننماید و همچنین چهره شهرمان را نیز زشت ننماید و در ضمن بهترین تایم خرید مردم 10 صبح تا 4 بعداظهره و شب بازار و عصر بازار برای خیلیا غیر قابل استفاده میشه...با تشکر
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتا
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه