پنجشنبه, ۴ مرداد(۵) ۱۴۰۳ / Thu, 25 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

براساس آمار و بر بنیاد تاریخ

8 سال پیش ( 1395/2/30 )
 

موزه‌ها همیشه در لیست بازدید گردشگران قرار می‌گیرند. در هر شهری که باشند یا در هر منطقه‌ای که قرار گرفته باشند، معمولا مورد استقبال گردشگران و علاقه‌مندان به میراث فرهنگی قرار می‌گیرند. آمار و ارقامی هم که از موزه‌های مشهور جهان وجود دارد، بیانگر همین امر است. موزه لوور پاریس در طول سال بیش از 8 میلیون نفر بازدیدکننده دارد.

همچنین فرانسه با درآمدی بیش از 54میلیارد دلار در رتبه سوم پردرآمدترین کشورهای جهان از راه گردشگری قرار دارد که براساس مطالعات انجام شده مقصد بیشتر گردشگران فرانسه شهر پاریس بوده و موزه لوور، برج ایفل و کاخ ورسای سه مقصد اصلی گردشگران پایتخت فرانسه بوده‌اند.

موزه بریتانیا با حدود 6میلیون بازدیدکننده در رده دوم قرار دارد و موزه متروپولیتن نیویورک با بیش از 5میلیون و 200هزار نفر بازدیدکننده در رده سوم لیست پربازدیدکننده‌ترین موزه‌های جهان قرار گرفته‌اند.

پژوهشگران و متخصصان موزه‌داری، به دنبال ریشه‌یابی واژه موزه به مبدا هلنی بسنده كرده و تاریخ موزه و تاریخ‌گذاری این پدیده را این‌گونه تعریف كرده‌اند: معبد خدایان هنر شعر و موسیقی كه بر فراز تپه‌ای در آتن قرار داشت، نخستین موزه‌ای است كه در تاریخ موزه‌ها از آن نام برده می‌شود و موزه آشمولین در شهر آكسفورد، نخستین موزه‌ای است كه آثار مشرق زمین را در خود محفوظ نگه داشته است.نخستین موزه در قاره آسیا، موزه آرمیتاژ در لنینگراد روسیه است و نخستین موزه ایران در سال 1295هجری شمسی به نام موزه ملی ایران پایه‌گذاری و افتتاح شده است.

سال 1746میلادی را در تاریخ تحول و تكامل موزه‌ها، باید نقطه عطفی به‌شمار آورد؛ چرا كه در این سال نویسنده فرانسوی «لاخون دوسن ین» عقاید و اندیشه‌های نوینی را در مورد موزه عنوان كرد كه موجب تحرك و تسریع در بنیادگیری موزه‌ها شد. چهار سال پس از آن به سال 1750میلادی نخستین موزه واقعی جهان در قصر لوكزامبورگ بر پا شد.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/xAfNkZ1y
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتیندانلود رایگان از شاتراستوکخرید اقساطی آیفون 13 با تخفیف ویژه
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه