شنبه, ۳۰ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Sat, 20 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی گفت: اختلاف‌‌نظری بین ایرلاین‌ها و شرکت فرودگاه‌ها درباره تعرفه خدمات فرودگاهی وجود داشت که با پادرمیانی وزیر راه این مشکل رفع و هم‌اکنون توسط ایرلاین‌ها به تدریج پرداخت می‌شود. مقصود اسعدی سامانی در گفت‌وگو با فارس، در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه شنیده شده است به تازگی‌ شرکت فرودگاه‌های کشور از ایرلاین‌ها بابت بدهی آنها به خود، گروکشی می‌کند، توضیح داد: چنین چیزی نیست و قطعا شرکت فرودگاه‌های کشور بابت بدهی ایرلاین‌ها شرایطی را فراهم نمی‌کند که به تاخیر پرواز و زیان مسافر منجر شود.

وی ادامه داد: به هر حال برخی از تاخیرهای پروازی وجود دارد و طبق آیین‌نامه حقوق مسافر، بسته به میزان و نوع تاخیر اجازه نمی‌دهیم حق مسافر ضایع شود؛ از مردم هم بابت تاخیر پروازها‌ عذرخواهی می‌کنیم. دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی تاکید کرد: با این وجود، ایمنی مسافران اولویت اصلی ‌ماست. ممکن است به دلیل بروز شرایط نامناسب فنی برای هواپیما پرواز‌ با ساعت‌ها تاخیر مواجه شود و مجبور شویم بابت این تاخیر به مسافر و سازمان هواپیمایی کشوری هم پاسخگو باشیم اما هیچ وقت ایمنی را فدا نمی‌کنیم و ریسک در صنعت وجود ندارد‌ ضمن آنکه وقتی هدف و آرمانی داریم باید هزینه آن را هم بپردازیم. وی بیان کرد: ممکن است ایرلاین درخواست انجام پروازی برای ساعتی خاص داشته باشند که در آن ساعت تایم پرواز‌ها تکمیل باشد و طبق برنامه‌ریزی‌های قبلی امکان زمان درخواستی ایرلاین‌ها وجود نداشته باشد و به همین دلیل تاخیری در پروازی رخ دهد.

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی بیان کرد: بین ساعات هشت صبح تا ساعات 17 تعداد پروازها کمتر است اما شرکت‌های هواپیمایی معمولا از این فرصت‌‌ استفاده نمی‌کنند و پیک پروازی خود را بین ساعات پنج تا هفت صبح تنظیم می‌کنند، البته این‌ به ناوگان شرکت‌های هواپیمایی هم بستگی دارد، به‌عنوان مثال بویینگ MD محدودیت‌هایی برای ساعت پروازی دارد. اسعدی سامانی اضافه کرد: به هر حال ممکن است ایرلاین‌ها درخواست‌هایی برای پرواز داشته باشند که زمان مدنظر با ساعات درخواستی آنها در تناقض باشد و تاخیرهایی رخ دهد اما اینکه بابت بدهی یک ایرلاین، اجازه پرواز آن هواپیما صادر نشود موضوعیت ندارد زیرا به هر حال‌ اگر تاخیری در پرواز رخ دهد مدیر فرودگاه هم باید پاسخگو باشد. دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی بیان کرد: بدهی ایرلاین‌ها به شرکت فرودگاه‌های کشور در حال پرداخت است و شرکت‌های هواپیمایی بدهی‌های خود را به‌صورت اقساط به شرکت فرودگاهی کشور پرداخت می‌کند.

وی در پاسخ به این گفته که شنیده شده تاخیرهای پروازی اخیر به علت اختلاف نظر شرکت‌های هواپیمایی و شرکت فرودگاه‌های کشور در پرداخت بدهی ایرلاین‌هاست، توضیح داد: این‌گونه نیست، پیش از این اختلاف‌نظری بین شرکت‌های هواپیمایی و شرکت فرودگاه‌های کشور درباره تعرفه خدمات فرودگاهی وجود داشت که با پادرمیانی وزیر راه و شهرسازی این مشکل رفع شد.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/4s7q3ETn
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتین
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه