شنبه, ۳۰ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Sat, 20 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

شرایط نابسامان اقتصادی و وضعیت نامناسب آب و هوایی در برخی از نقاط قاره آفریقا، تاثیر بسیار منفی بر کشاورزی این مناطق داشته است به‌گونه‌ای که میلیون‌ها نفر از ساکنان جنوب آفریقا با بحران کمبود مواد‌غذایی مواجهند. به گزارش ایرنا و بنابر اعلام نشریه فرانسوی لوپوئن، شمار کسانی که با بحران کمبود غذا در برخی کشورهای جنوب آفریقا مواجهند از 24میلیون نفر در سال گذشته میلادی به 28میلیون نفر در سال‌جاری رسیده است.

بنابراین گزارش، کمبود مواد‌غذایی کشورهای نامیبیا، بوتسوانا، مالاوی و زیمبابوه را بیشتر از دیگر مناطق آفریقا تهدید می‌کند. برای مثال، تولید ذرت در این کشورها تا میزان 90 درصد کاهش یافته است. بارش باران‌های نابهنگام، خشکسالی و افزایش ناگهانی دما از جمله عواملی است که کشاورزی کشورهای جنوب آفریقا را مورد تهدید جدی قرار داده و از میزان تولید محصولات کشاورزی کاسته است. همچنین خشکسالی موجب از بین رفتن مراتع شده که این پدیده تاثیرمخربی بر روند تهیه علوفه دام‌ها داشته و موجب افزایش قیمت انواع گوشت شده است. به همین منظور سران 15 کشور جنوب آفریقا در یک اجلاس اضطراری از روز دوشنبه 17اوت (26 مرداد) در بوتسوانا ابعاد این بحران و مقابله با پیامدهای آن را مورد بررسی قرار می‌دهند.

این گزارش حاکی است که کشور آفریقایی زیمبابوه برای مقابله با بحران غذا به واردات 700 هزار تن ذرت نیاز دارد که 49درصد تولید ذرت این کشور را تشکیل می‌دهد.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/yRc6TCLb
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتین
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه