یکشنبه, ۱۷ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Sun, 7 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز
رئیس‌جمهور در دیدار با وزیر امور خارجه آلمان:

باید جلوی انتقال منابع مالی و تسلیحاتی به تروریسم سد شود

8 سال پیش ( 1394/11/15 )
 

رئیس جمهوری در دیدار وزیرخارجه آلمان با تأکید بر اینکه باید جلوی انتقال منابع مالی و تسلیحاتی به تروریسم سد شود، گفت: حوادث ماه‌های گذشته نشان داد که تروریسم خطری برای همگان و از جمله اتحادیه اروپاست. به گزارش ایرنا از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست‌جمهوری، حجت‌الاسلام و المسلمین حسن روحانی روز چهارشنبه با فرانک والتر اشتاین‌مایر دیدار و گفت‌وگو کرد.

رئیس جمهوری در این دیدار به نقش مثبت و سازنده آلمان در روند مذاکرات هسته‌ای اشاره کرد و اظهارداشت: اجرای دقیق و سریع برجام به سود همه طرف‌ها است و در همین عرصه باید تلاش کرد تا پایه‌های این توافق هر چه بیشتر مستحکم شود. وی تصریح کرد: ایران و آلمان علاوه بر تلاش برای ارتقای روابط دوجانبه، می‌توانند در مسیر حل مشکلات منطقه‌ای و بین‌المللی به‌ویژه مبارزه با تروریسم و ایجاد صلح و ثبات در منطقه همکاری کنند. 

76846352346234373453623236327343578

رئیس جمهوری به اجرای رسمی برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) اشاره کرد و گفت: باید با بهره‌گیری از فرصت‌های پسابرجام و پساتحریم، سطح همکاری‌های دو کشور را ارتقاء داد، به‌ویژه اینکه آلمان در دوره‌ای نخستین شریک تجاری ایران در میان کشورهای عضو اتحادیه اروپا بوده است. روحانی با تأکید بر ضرورت پایه‌گذاری و برنامه‌ریزی یک همکاری و فعالیت مشترک بلند‌مدت میان تهران و برلین، تصریح کرد: ایران با برخی کشورها در مسیر امضا و اجرای قرارداد همکاری راهبردی مشترک قرار داشته و با شمار دیگری از کشورها نیز درباره نقشه راه همکاری‌های بلند‌مدت، توافق کرده است.

زمینه‌های رشد پدیده شوم تروریسم را باید خشک کنیم

وزیر خارجه آلمان نیز در این دیدار با تأکید بر اینکه فصل تازه‌ای در روابط اتحادیه اروپا و آلمان با اجرای رسمی برجام آغاز شده است، گفت: برلین مصمم به گسترش روابط با تهران در همه حوزه‌های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی و دانشگاهی است. فرانک والتر اشتاین‌مایر با اشاره به دو دیدارش از تهران طی یک دوره سه ماهه از آن به‌عنوان نشانه‌ای از علاقه‌مندی برلین به توسعه همه‌جانبه روابطش با تهران نام برد.

وی افزود: روابط دو کشور طی این دوره زمانی با یک جهش مواجه بوده و عمده شرکت‌های بزرگ آلمانی مایل به حضور در بازار ایران برای سرمایه‌گذاری و همکاری‌های مشترک هستند. وزیر خارجه آلمان اظهار داشت: طی سال گذشته میلادی 10 هیأت بزرگ سیاسی و اقتصادی آلمان از جمهوری اسلامی ایران دیدار و با شرکای خود گفت‌وگو و مذاکره کرده‌اند و هم‌اکنون نیز هشت هیأت بزرگ دیگر اقتصادی در صف سفر به تهران هستند و این سفرها راه را برای سرمایه‌گذاری مشترک می‌گشاید.

به گزارش ایرنا، فرانک والتر اشتاین‌مایر، وزیر خارجه آلمان برای دیدار با مقامات جمهوری اسلامی ایران شامگاه سه شنبه وارد تهران شد. وی تاکنون با محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی، حجت‌الاسلام و المسلمین حسن روحانی رئیس جمهوری دیدار و گفت‌وگو کرده است.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/fq8APlTG
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتا
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه