یکشنبه, ۳۱ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Sun, 21 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

بازار سهام تحت تاثیر ابهام‌های شرایط اقتصادی کشور همچنان روند بی‌ثباتی را دنبال می‌کند اما با این وجود در برخی گروه‌ها و سهم‌ها ورود نوسان‌گیران و سرمایه‌های خرد موجب شده تا بازی‌های جذابی در صعود و نزول قیمت سهم‌ها ایجاد شود. این بازی قیمت در برخی تک سهم‌ها مانند آکنتور با شکستن مقاومت‌های مهم جذاب‌تر شده و سود خوبی را نصیب سهامدارانش کرده است. اما با این وجود کلیت بازار تحت تاثیر سهم‌های بزرگ و با ارزش بازار زیاد کاهشی بوده است. ریزش‌های گروه پالایشی در چند روز گذشته بیشتر از گروه‌های دیگر بوده و به همین دلیل، تاثیر منفی بیشتری بر بازار داشته‌اند.

با این وجود بازار توانسته طی روزهای شنبه و یکشنبه وضعیت متعادلی را تجربه کند، به‌گونه‌ای که روز گذشته شاخص کل با 74 واحد افزایش توانست روز نسبتا آرامی را داشته باشد و به ارتفاع 61455 رسید.شاخص کل هم وزن نیز با 74‌واحد افزایش به رقم 9560 دست یافت همچنین حجم کل معاملات بازار به 650‌میلیون سهم رسید. نمادهای وغدیر، پارسان، فولاد، شبندر و رمپنا بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص کل و نمادهای خودرو و وانصار بیشترین تاثیر مثبت را بر آن گذاشتند. گفتنی است، شاخص کل فرابورس نیز با دوواحد افزایش در رقم 679 ثابت شد و از نمادهای تاثیرگذار مثبت بر آن می‌توان به هرمز، ذوب و حکمت اشاره کرد.

جنب‌و‌جوش در گروه خودرویی و بانک

همان‌گونه که اشاره شد، گروه خودرویی‌ها اکثرا در بازه سبز بازار حضور یافتند و خپارس با حجم بیش از 22‌میلیونی خود پرچم‌دار حجم معاملاتی شد که حقوقی‌ها تقاضا و عرضه قابل توجهی را نشان ندادند، همچنین خاور نیز در قیمت 698 ریال با بیش از 4‌درصد افزایش قیمت حجم معاملات 21 میلیونی را از آن خود کرد که ورود حقوقی به این سهم یک‌میلیون و خروجش از آن ناچیز بود ضمن اینکه خکاوه نیز در قیمت 773 ریال و با افزایش قیمت بیش از 4‌درصدی حجم معاملات 9 میلیونی را در اختیار گرفت، در ادامه باید گفت که خودرو نیز در قیمت 1560 ریال 5/3‌درصد افزایش قیمت را اعلام کرد و بیش از 7‌میلیون حجم معاملات را به دوش کشید که حقوقی‌ها نقش بسزایی برای ورود به این سهم نشان ندادند و به اندازه یک‌میلیون سهم را خارج کردند.

لازم به ذکر است که خساپا نیز در قیمت 901‌ریال افزایش قیمت 4‌درصدی را به همراه 5‌میلیون حجم معاملات در دست گرفت که ورود حقوقی به این سهم صفر و خروجش از آن نیز بسیار ناچیز بود. بانکی‌ها هم روز گذشته اکثرا در بازه مثبت بازار حضور داشتند و وبملت با حجم بیش از 63 میلیونی خود در صدر جدول حجم معاملاتی قرار گرفت و در قیمت 1910 ریال وارد بازه قرمز بازار شد که ورود حقوقی به این سهم بیش از 46‌میلیون و خروجش از آن 42‌میلیون سهم بود، همچنین وبصادر نیز در قیمت 867 ریال با حضور در بازه سبز 15‌میلیون حجم معاملات را صاحب شد که ورود حقوقی به این سهم 12‌میلیون و خروجش از آن بیش از یک‌میلیون سهم بود.

روزگار سیاه پالایشی‌ها

گروه فرآورده‌های نفتی نیز اکثر در بازه منفی بازار حضور یافتند. ونفت با حجم 5 میلیونی خود در قیمت 1772 ریال به اندازه یک‌درصد افزایش قیمت را تجربه کرد که ورود حقوقی به این سهم بیش از یک‌میلیون و خروجش از آن ناچیز بود همچنین شبندر نیز در قیمت 2779‌ریال با حضور در بازه قرمز بازار 5/2‌میلیون حجم معاملاتی را در دست گرفت که اکثر معامله‌گران این سهم حقیقی‌ها بودند، ضمن اینکه شپنا نیز در قیمت 1949 ریال 2‌میلیون‌ حجم معاملات را از آن خود کرد که ورود حقوقی به این سهم یک‌میلیون و خروجش از آن 286‌هزار سهم بود، در ادامه می‌توان گفت شتران نیز با بیش از یک‌میلیون حجم معاملات خود در قیمت 3123 ریال بسته شد که ورود و خروج حقوقی‌ها به این سهم صفر بود.

 سهم‌هایی که بیشتر از همه رشد کردند

همچنین شرکت‌های پگاه فارس، توسعه و عمران کرمان، فولاد هرمزگان و مینو شرق بیشترین افزایش و شرکت‌های معادن مس تکنار و گسترش تجارت و سرمایه ایرانیان بیشترین کاهش قیمت را تجربه کردند و هر ورقه اوراق تسهیلات مسکن 700 تا 730‌هزار ریال دست‌به‌دست شد.

پترول در صدر جدول حجم معاملاتی

اما اتفاق جالب روز گذشته بازار این بود که در گروه محصولات شیمیایی پترول با 6‌میلیون حجم بیشترین حجم معاملات را در اختیار گرفت و در قیمت 1418 ریال یک‌درصد افت قیمت را تجربه کرد که بیشتر معامله‌گران این سهم افراد حقیقی بودند و حقوقی‌ها یک‌میلیون سهم را طی معاملات خود به فروش رساندند ضمن اینکه شپلی با بیش از 5‌میلیون حجم معاملات خود در قیمت 2400 ریال وارد بازه قرمز بازار شد و حقوقی‌ها تمایلی برای دادوستد در این سهم نشان ندادند، همچنین پارسان نیز در قیمت 2535 ریال با افت قیمت 2‌درصدی رو‌به‌رو شد و 5/2‌میلیون حجم معاملات را در دست گرفت که ورود حقوقی به این سهم 597‌هزار سهم و خروجش از آن 5/1‌میلیون سهم بود.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/zGxJavVA
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتیندانلود رایگان از شاتراستوک
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه