یکشنبه, ۱۷ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Sun, 7 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

10تفنگدار آمریکایی که به آب‌های ایران در خلیج فارس وارد شده بودند، ظهر امروز آزاد شدند.  عصر روز سه‌شنبه دو قایق تفنگداران آمریکایی به آب‌های سرزمینی کشورمان در اطراف جزیره فارسی وارد شدند که بلافاصله در محاصره نیروی دریایی سپاه پاسداران قرار گرفتند و بدون مقاومت زیادی تسلیم شدند.آن‌طور‌که سردارعلی فدوی، فرمانده نیروی دریایی سپاه می‌گوید بعد از دستگیری نظامیان آمریکایی، نیروی دریایی و ناو هواپیمابر آمریکایی حدود 40 دقیقه رفتار غیرحرفه‌ای و تحرکات هوایی و شناوری در منطقه داشتند که با اقدام به موقع نیروهای سپاه آرامش به منطقه برگشت.

براساس اظهارات سردار فدوی، از همان ابتدای کار تماس‌های دیپلماتیک بین ایران و آمریکا و همچنین بین سپاه و وزارت خارجه تماس مستمری برقرار می‌شود و ظریف در جریان قضایا قرار می‌گیرد. جان کری نیز با ظریف تماس می‌گیرد و درخواست آزادی تفنگداران خود را مطرح می‌کند و ظریف هم موضع قوی و محکمی می‌گیرد و اعلام می‌کند آنها در آب‌های سرزمین ما بودند و باید عذرخواهی کنید.

مسئولان سپاه پاسداران هم با تاکید بر اینکه با رافت اسلامی با تفنگداران آمریکایی برخورد خواهد شد اعلام کردند از 10 تفنگدار آمریکایی بازجویی می‌شود تا معلوم شود که حضور آنها در آب‌های سرزمینی ایران عمدی بوده یا طبق آنچه مقامات آمریکایی اعلام می‌کنند ورود قایق‌ها به آب‌های ایران به دلیل مشکل فنی آنها بوده است.

سردار شریف، سخنگوی سپاه در همین راستا تاکید کرد که اگر در تخلیه اطلاعاتی و گفت‌وگو با تفنگداران آمریکایی مشخص شود که ورود آنها به منزله انجام کارهای اطلاعاتی و کارهای بی‌ربط بوده است، قطعا اقدامات دیگری صورت خواهد گرفت. همزمان مقامات سیاسی آمریکا در تماس‌های مکرر با مقامات سیاسی کشورمان با غیرعمدی خواندن اقدام شناورهای رزمی خود، آزادی تفنگداران آمریکایی را درخواست کردند.

حدود ساعت 13:30 روز چهارشنبه، روابط عمومی کل سپاه در اطلاعیه‌ای با اشاره به قطعیت غیرعمدی بودن ورود غیرقانونی و غیرمجاز شناورهای رزمی آمریکایی به آب‌های سرزمینی ایران در خلیج فارس، از رها‌سازی تفنگداران دستگیر شده آمریکایی در آب‌های بین‌المللی خبر داد. سپاه در این اطلاعیه گفت که پس از بررسی‌های فنی و عملیاتی در تعامل با مراجع ذی‌صلاح سیاسی و امنیت ملی کشور و مشخص شدن سهوی و غیرعمدی بودن ورود شناورهای رزمی آمریکا به آب‌های جمهوری اسلامی ایران و عذرخواهی آنها، تصمیم به رها‌سازی آنان گرفته شد.

پنتاگون هم با تایید آزادی این نظامیان اعلام کردکه هیچ شواهدی دال بر اینکه سربازانش در مدت بازداشت مورد آزار قرار گرفته‌اند وجود ندارد. نیروی دریایی آمریکا هم در بیانیه‌ای بازگشت تفنگدارانش را در سلامت کامل تایید و اعلام کرده است که آنها از طریق هوایی به پایگاه نظامی آمریکا منتقل شده‌اند.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/vUHf2OkC
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتا
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه