بازار بازیهای رایانهای ایران بهواسطه وجود نسل جوان و جمعیت کاربری ۲۰ میلیونی فرصت مناسب برای سرمایهگذاری و البته بستری بکر برای انتقال فرهنگ بومی است، موضوعی که چندان مورد توجه قرار نمیگیرد و سرمایهگذاریهای درخوری برایش صورت نگرفته است. در دنیای امروز رایانهها و تمامی شاخهها و حوزههای مربوط به آن نقشی انکارناپذیر در زندگی بشر دارند و در این میان حوزه بازیهای رایانهای بهواسطه مخاطبگیری نسل جوان بهطور اخص و طیف گستردهای از کاربران بهصورت اعم، جایگاه منحصربهفردی به خود اختصاص داده و کشورها و شرکتهای فعال در این حوزه به دنبال بهرهبرداری حداکثری از بازار پرسود چنین محصولاتی و در سطح کلانتر انتقال مبانی و مفاهیم فرهنگی خود به مخاطبان هستند. این در حالی است که ایران تقریباً مصرفکننده بازیهای رایانهای است و توجه به سرمایهگذاری و تولید در این شاخه آنچنان که باید صورت نگرفته است، ما هم در این کلاف پیشنهاد میدهیم با توجه به وجود جمعیت 20 میلیون نفری کاربران بازیهای رایانهای به علاوه افرادی که بهصورت تخصصی در این حوزه کار میکنند به خوبی میتوان در این حوزه سرمایهگذاریهای مناسبی انجام داد.