پنجشنبه, ۲۸ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Thu, 18 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در آخرین روز معاملاتی هفته در حالی به روند مثبت بازگشت که چشم‌انداز بازار سهام از نگاه سیاسی با نزدیک شدن به تصمیم کنگره ایالات متحده پیرامون مسئله هسته‌ای ایران ملتهب خواهد بود و بار دیگر سهامداران را به پیگیری اخبار کنگره و عکس‌العمل‌های مجلس ایران سوق داده است. شرایط فوق که بر رفتار بسیاری از سهامداران تأثیر مستقیم می‌گذارد بار دیگر جو احتیاط را بر بازار سهام حاکم کرده است. از نگاه اقتصادی نیز نحوه نرخ‌گذاری فرآورده‌های سنگ آهنی، خوراک مجتمع‌های پـتـروشـیمی، سودآوری بانک‌ها، قیمت‌گذاری برخی کالاهای راهبردی از سوی دولت در کنار رکود حاکم بر اقتصاد جهانی و داخلی بزرگ‌ترین ریسک‌ها طی روزها و ماه‌های آینده بازار سهام به حساب می‌آیند.

35475869769

از سوی دیگر با اینکه حجم معاملات سهام در بازار بورس همچنان اندک بوده، معاملات کد به کد در آخرین روز معاملاتی هفته جاری از سوی برخی‌ حقوقی‌ها همچنان دنبال شد. از جمله این معاملات می‌توان به معاملات کد به کد در نماد معاملات شرکت‌های پتروشیمی مبین با بیش از 55 میلیون سهم، صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس با 8 میلیون سهم، پتروشیمی فارابی با 7میلیون سهم، سرمایه‌گذاری چشم‌انداز توسعه شمال با 5میلیون سهم و پتروشیمی خارک با 4میلیون سهم اشاره کرد. با وضعیت فعلی و مشخص نشدن وضعیت ریسک‌های سیاسی و اقتصادی پیش‌روی بازار سهام ایران انتظار می‌رود طی هفته آینده بورس در محدوده نوسانی فعلی خود در حالی نوسان کند که برخی امیدوارند با پایان عرضه برخی حقوقی‌ها از روز یکشنبه با توجه به پایان تسویه‌حساب‌ها، هفته آینده روندی مثبت بر نماگرهای بورس حاکم شود.

کاهش شاخص فرابورس

معامله‌گران فرابورس ایران در روز 28 مردادماه 94، 90 میلیون و 10هزار ورقه بهادار در 11هزار و 79 نوبت به ارزش یک‌هزار و 773میلیارد و 870 میلیون ریال خریدوفروش کردند. شاخص کل فرابورس با وجود اینکه در ساعت آغازین فعالیت بازار یک واحد بالا رفت اما در جریان معاملات مجددا کاهش یافت و در رقم 749.71 واحد متوقف شد. در روز پایانی هفته، 11میلیون و 210هزار سهم بانک دی به ارزش 18 میلیارد و 960 میلیون ریال توسط معامله‌گران دادوستد شد و بیشترین حجم و ارزش معاملات را به نام خود ثبت کرد. شرکت‌های توسعه و عمران شاهد، قند شیروان و فن‌آوا بیشترین افزایش قیمت را تجربه کردند و بیشترین افت قیمت هم نصیب حق تقدم و سهام پالایش نفت تهران، بیمه نوین و حق تقدم توسعه خدمات دریایی وبندری سینا شد. همچنین نماد شرکت‌های ذوب‌آهن اصفهان، گروه پتروشیمی سرمایه‌گذاری ایرانیان، بانک دی، توسعه خدمات دریایی و بندری سینا، نفت ایرانول، سرمایه‌گذاری میراث‌فرهنگی و پالایش نفت تهران پربیننده‌ترین نمادهای دیروز فرابورس بودند.

گروه خودرو؛ آغازی  مثبت – پایانی منفی

در گروه بانک و مؤسسات اعتباری معاملات اکثر نمادها در بازار بورس با روندی مثبت آغاز شد اما باتوجه به وضعیت هفته‌های اخیر بازار بورس، عدم‌وجود نقدینگی، عدم تمایل و اعتماد سرمایه‌گذاران و. . . این روند صعودی ادامه نیافت و دوباره شاهد روندی نزولی بودیم. هرچند اکثر نمادهای گروه بانک در پایان معاملات در بازه مثبت قرار گرفتند و تنها نمادهای منفی گروه بانک ملت و بانک دی بودند. در گروه خودرو و ساخت قطعات معاملات بسیار کم‌حجم انجام گرفت به‌طوری که با معامله 7.7 میلیون سهم، پارس خودرو پرحجم‌ترین نماد گروه بود. نماد‌های گروه خودرو معاملات را با روندی مثبت آغاز کردند اما شاهد حاکمیت روندی نزولی از اواسط بازار بر معاملات گروه بودیم.

معاملات متعادل در گروه سرمایه‌گذاری

در گروه حمل‌و‌نقل شرکت تایدواتر خاورمیانه اقدام به تهیه و ارسال گزارش توجیهی افزایش سرمایه از 62.8 به 100 میلیارد تومانی (59درصد) کرده تا بعد از تأیید و اخذ مجوز سازمان بورس، با برگزاری مجمع فوق‌العاده‌ای این تصمیم را نهایی کند. هدف از این افزایش سرمایه 37.2 میلیارد تومانی افزایش ظرفیت کاری و توسعه فعالیت یا تأمین تجهیزات مربوطه اعلام شده است. در گروه انبوه‌سازی، شرکت سـرمـایـه‌گذاری مـسکن شمالغرب در حالی سود هر سهم مالی جاری را 404 ریال اعلام کرده که برای سال مالی آینده برای هر سهم 505 ریال سود پیش‌بینی کرده که نسبت به سال‌جاری با رشد 25درصدی همراه شده است. این رشد عمدتا ناشی از پیش‌بینی فروش پروژه‌های دارای حاشیه سود بالا اعلام شده است. در گروه سرمایه‌گذاری معاملات متعادل انجام گرفت و با معامله 9.9 میلیون سهم، سرمایه‌گذاری صنعت بیمه پرحجم‌ترین نماد گروه بود.

صف فروش پالایش نفت تهران برای سومین روز متوالی

در گروه فرآورده‌های نفتی، سرمایه‌گذاری صنعت نفت تنها نماد مثبت گروه در پایان معاملات است. پالایش نفت تهران و حق‌تقدم پالایش نفت تهران هم برای سومین روز متوالی با صف فروش همراه بودند. در گروه محصولات شیمیایی اکثر نمادها در پایان معاملات در بازه منفی قرار گرفتند. با معامله 5.5 میلیون سهم، گروه پتروشیمی سرمایه‌گذاری ایرانیان بیشترین حجم معاملات گروه را داشت و با حمایت حقوقی، معاملات را در بازه مثبت به پایان رساند.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/90FI4lVt
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتین
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه