یکشنبه, ۳۱ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Sun, 21 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

بازارهای عربی همسو با جهان

9 سال پیش ( 1393/10/23 )
 

نخستین هفته سال جاری میلادی در حقیقت تداوم روند نزولی بازارهای مالی جهان در انتهای سال گذشته بود. بورس‌های عربی همسو با بازارهای جهانی روند کاهشی داشتند، البته سه بورس هم رشد ناچیزی را به ثبت رساندند. به گزارش سنا، سه بازاری که در آخرین روز معاملاتی توانستند با کمی افزایش بازارها را امیدوار کنند بورس لبنان با 0.5 درصد، مصر با 0.2 درصد و قطر با 0.1 درصد بودند. این در حالی است که هشت بورس دیگر، سال را با بازده منفی آغاز کردند و بورس دوبی با 2.6 درصد نزول، بدترین عملکرد را داشت.

از میان دیگر بازارهای منفی، شاخص سه بورس عربستان، عمان و ابوظبی بیش از یک درصد و سه بورس بحرین، اردن و کویت هم کمتر از یک درصد منفی شدند. بر این اساس، تحلیل هفتگی بازارهای عربی نشان‌دهنده این است که شروع هفته تا روز پنجشنبه بورس‌های عربی همچنان متاثر از کاهش قیمت جهانی نفت بوده و روندی نزولی داشتند. تنها روز پنجشنبه بود که اعلام گزارش کاهش ذخایر نفت خام در آمریکا، بهای جهانی این ماده را به بیش از بشکه‌ای 50 دلار رساند و همین امر روند نزولی بورس‌ها در آخر هفته را متوقف کرد. همچنین گزارش‌های مثبت شرکت‌ها در صعود آخر هفته تاثیر مثبت داشت. البته تحلیلگران معتقدند قیمت 56‌دلاری نفت همچنان بر بازار فشار وارد می‌کند.

در عربستان، سهام‌های گروه بانکی پیشرو روند صعودی بودند. ارزش سهام بانک Saudi British Bank پس از تایید افزایش سرمایه 50 درصدی از طریق انتشار سهام جایزه نیم درصد جهش داشت و سرمایه این بانک را به چهار میلیارد دلار رساند. همچنین ارزس سهام Banque Saudi Fransi با رشد 1.6 درصدی همراه شد که علت آن تصویب پرداخت سود نقدی نیم ریالی برای سه ماهه دوم سال بود در حالی که این بانک در مدت مشابه سال گذشته سودی پرداخت نکرده بود.

در بورس‌های امارات، علت عمده رشد آخر هفته، سخنان وزیر اقتصاد امارات، سلطان المنصوری بود که از تمایل دولت در مورد ادغام دو بورس اصلی کشور، یعنی دوبی و ابوظبی خبر داده بود. در بورس مصر هم شرکت گروه طلعت مصطفی که در بخش املاک و مستغلات فعالیت می‌کنند، رشد 2.5 درصدی داشتند و شرکت تامین سرمایه NBK Capital خرید سهام این شرکت به قیمت 11.5 پوند مصر را منصفانه و مناسب ارزیابی کرده است. قیمت این سهم پس از این رشد به 9.95پوند رسید.

برچسب ها : اخبار امروز بورس
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/vSqbNF65
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتیندانلود رایگان از شاتراستوک
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه