پنجشنبه, ۲۸ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Thu, 18 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

با توجه به بالا رفتن سطح زندگی در جوامع در حال توسعه و اهمیت دادن مردم به پاکیزگی و بهداشت شخصی، بازار صابون و مواد شوینده، یکی از بازارهای رو به رشد اقتصاد جهانی است که انتظار می رود در سال های آینده خصوصاً در مناطق در حال توسعه و اقتصادهای نوظهور رشد چشمگیری داشته باشد؛ به طوری که طبق آمار به دست آمده، رشد متوسط سالانه صنعت صابون در فاصله سال های 2008 تا 2014، با نرخ رشد 4.6درصد افزایش یافته و طبق نظر محققان، انتظار می رود که در سال های آینده نیز همین روند رشد را داشته باشد.

سهم 44.5درصدی صابون جامد در بازار این صنعت

صنعت صابون در جهان امروز، جایگاه ویژه ای یافته و محصولات متنوعی را روانه بازار جهانی کرده است. انواع صابون های جامد و مایع از جمله محصولات اصلی این صنعت هستند که هر کدام بازار خاص خود را داشته و میزان تقاضای جهانی نسبت به آنها درجات متفاوتی دارد، به طوری که صابون جامد بیشترین میزان سهم را در تقاضای جهان دارد و بعد از آن، انواع دیگر صابون های جامد و مایع قرار دارند، به طوری که با وجود انواع متنوعی از صابون های جامد و مایع موجود در بازار، باید گفت که بیشترین سهم از آن صابون جامد توالت است که حدود 44.5درصد از تقاضای جهان را شامل می شود و این درحالی است که دیگر انواع صابون جامد حدود 29.3درصد از سهم این بازار را از آن خود کرده اند و در نهایت سهم دیگر انواع صابون ها از این بازار جهانی 26.2درصد است.

کاهش تقاضای صابون در بازارهای توسعه یافته

کشورهای در حال توسعه و اقتصادهای نوظهور در حال حاضر یکی از بزرگ ترین بازارهای صابون و محصولات بهداشتی بدن هستند، به طوری که در سال 2012 کشور برزیل توانست از بازار بزرگی مانند ایالات متحده آمریکا نیز پیشی بگیرد.

در کنار برزیل کشورهایی مانند چین، هند و مکزیک نیز بازار رو به رشدی را در این صنعت از خود نشان داده اند. این درحالی است که در بازارهای توسعه یافته ای مانند ایالات متحده آمریکا و اروپای غربی، میزان تقاضا برای صابون از سوی مصرف کنندگان کمتر شده و در مقابل به سوی محصولات جدیدتر شوینده بدن گرایش پیدا کرده اند.

بیشترین پتانسیل رشد در بازارهای نوظهور

به طور کلی باید گفت که طبق پیش بینی محققان اقتصادی، بازارهای نوظهوری مانند چین، برزیل، هند، روسیه و مکزیک کماکان تسلط عمده خود را در این بازار حفظ خواهند کرد.

برای نشان دادن رشد این بازار در اقتصادهای نوظهور، به عنوان مثال می توان به رشد بازار صابون و مواد شوینده بدن در برزیل اشاره کرد. در فاصله سال های 2006 تا 2011 میزان تقاضا برای این محصولات 4میلیارد دلار رشد داشته است که تقریبا چیزی بیش از پنج برابر این تقاضا در ایالات متحده آمریکا و سه برابر بیشتر از اروپای غربی بوده است.

با این تفاسیر می توان چنین نتیجه گرفت که بازارهای نوظهور جهان، پتانسیل زیادی را برای رشد بازار صابون از خود نشان داده اند و پیش بینی می شود که در سال های آینده نیز این رشد کماکان ادامه یابد. به طوری که طبق آمار ارائه شده، سهم اقتصادهای نوظهور در بازار صابون و محصولات حمام در سال 2011، حدود 85درصد بوده است.

بزرگ ترین بازارهای جهانی صنعت صابون

طبق نظر محققان بزرگ ترین بازارهای صابون در کشورهای چین، هند، ترکیه و ایالات متحده آمریکا وجود دارد و با توجه به بررسی های انجام شده، پیش بینی می شود که بازار این صنعت در کشورهای زیر بیشترین میزان نرخ رشد سالانه را در سال های آینده از خود نشان دهد: بنگلادش با 10.7درصد، اتیوپی با 10.1درصد، ایالات متحده آمریکا با 7.8درصد، چین با 7.5درصد و مصر با 6.1درصد بیشترین میزان نرخ رشد را در سال های آتی در صنعت صابون خواهند داشت.

رشد بازار جهانی اسیدهای چرب در سایه بازار رو به رشد صابون

اسیدهای چرب از جمله مواد اصلی تولید صابون به شمار می روند که با توجه به گسترش بازار صابون، انتظار می رود بازار این صنعت نیز روند رو به رشدی را تجربه کند. از آنجایی که بیشترین میزان مصرف اسیدهای چرب در صنعت صابون سازی است، بنابراین یکی از مهم ترین صنایع مربوط به بازار صابون محسوب می شود و طبق نظر محققان اقتصادی، انتظار می رود که تا سال 2020 ارزش این بازار به 74میلیارد دلار برسد و نرخ رشد سالانه آن در دوره مذکور حدود 2.3درصد باشد.

همان گونه که گفته شد بیشترین میزان تقاضا برای اسیدهای چرب در صنعت صابون و مواد شوینده است، به طوری که طبق آمار ارائه شده، حجم اسیدهای چرب تولید شده در سال 2013 برای صنعت صابون و مواد شوینده 1.483.3 تن بود. از طرفی افزایش تقاضای جهانی برای صنعت صابون یکی از عوامل اصلی رشد بازار اسیدهای چرب در سال های پیش رو خواهد بود.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/h1WF7Vd3
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتین
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه