پنجشنبه, ۲۸ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Thu, 18 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

شاخص کل بورس اوراق بهادار در پایان معاملات روز دوشنبه با 105 واحد صعود در ارتفاع 76 هزار و 272 واحدی ایستاد. روز گذشته بازار سهام بازاری تحت حمایت و متعادل بود که به پشتوانه حمایت حقوقی های بازار سهام شاهد غلبه تقاضا بر عرضه با پیشرو شدن نمادهای گروه خودرویی بود. بازاری که این روزها به تکاپوی یافتن سهم های پربازده افتاده است.

بازار سهام در مسیر صعود

بر این اساس به نظر می رسد با به پایان رسیدن شهریور ماه و گذر از نیمه نخست سال، اندکی از فشار عرضه ها کاسته شده و بازار سهام وارد روندی متعادل شود. این حرکت در گروه قطعات خودرویی بیشتر به چشم می خورد. از طرف دیگر آغاز نیمه دوم سال و وعده های داده شده در بسیاری از حوزه ها، از جمله تک نرخی شدن ارز و بهبود اوضاع اقتصادی، در کنار تب و تاب ناشی از انتخابات آمریکا، انتظار حال و هوایی متفاوت را در بازار سهام تهران ایجاد خواهد کرد.

با گروه های بازار سهام

در معامله های روز دوشنبه بورس اوراق بهادار تهران گروه سیمان، آهک و گچ روزی کم حجم را پشت سر گذاشت. گروه خودرو روز را متعادل و مثبت آغاز کرد به طوری که اکثر نمادهای این گروه با افزایش قیمت مواجه شدند. اما در گروه بانک ها و موسسات اعتباری این روزها شاهد معاملاتی کم رمق و کم حجم هستیم. در گروه قند و شکر، پس از مدت ها، طی روز های گذشته که با اقبال خریداران روبه رو شده بود، روز را با معاملات منفی پشت سر گذاشت.

ادامه بازارگردانی حقوقی ها

روز دوشنبه اندکی بیش از 494 میلیون سهم بانک پاسارگاد به ارزش بیش از 52.5 میلیارد تومان به کدهای درون گروهی سهام عمده به صورت بلوکی انتقال داده شد. 230 میلیون سهم میدکو نیز به ارزش بیش از 48.5میلیارد تومان انتقال داده شد. 111 میلیون سهم سایپا نیز به ارزش بیش از 13میلیارد تومان با معاملات انتقالی از سوی سهامدار عمده کد همراه بود. در سرمایه گذاری توسعه ملی اما 44میلیون سهم کدبه ارزش بیش از 7میلیارد تومان با هدف تجمیع سهام کد به کد شد. کمتر از 30 میلیون سهم صنعتی برای ایران نیز به ارزش بیش از 8 میلیارد تومان کد به کد شد. در عین حال کمتر از 30 میلیون سهم توسعه معادن و فلزات به ارزش بیش از 2.5میلیارد تومان کد به کد شد و معاملات کد به کد در معدنی و صنعتی گل گهر نیز با جابه جا شدن 20 میلیون سهم به ارزش بیش از 3 میلیارد تومان ادامه یافت و در نهایت بیش از 16.5میلیون سهم صنایع آذرآب به ارزش بیش از 8میلیارد تومان به کدهای درون گروهی سهامدار عمده انتقال داده شد.

رشد 1.5 واحدی شاخص فرابورس

معامله گران دادوستدهای روز دوشنبه فرابورس را با نقل وانتقال حدود 431میلیون ورقه بهادار به ارزش 2هزار و 498میلیارد ریال پی گرفتند که این حجم دادوستد در 17 هزار و 928 دفعه صورت گرفت. معاملات بازار سهام فرابورس متشکل از بازارهای اول، دوم و پایه، 862 میلیارد ریالی شد که سهم 34درصدی از ارزش کل معاملات این رکن بازار سهام را به خود اختصاص می داد. در این بازار نماد معاملاتی توکاریل با خریدوفروش 20.6میلیون سهم به ارزش 51 میلیارد ریال بالاترین حجم و ارزش معاملات را تجربه کرد. در بازار اوراق با درآمد ثابت فرابورس نیز حجم معاملات به یک میلیون و 330 هزار ورقه و ارزش آن به یک هزار و 341میلیارد و 790میلیون ریال رسید.

در واقع بیش از نیمی از ارزش معاملات فرابورس ایران در روز گذشته به بازار اوراق با درآمد ثابت اختصاص داشت. نماد اوراق مشارکت شهرداری مشهد بالاترین حجم و ارزش معاملات را در این بازار با دادوستد 410هزار ورقه به ارزش 425میلیارد ریال در اختیار گرفت. ارزش معاملات اسناد خزانه اسلامی مراحل سوم تا هفتم نیز در مجموع به 204میلیارد و 160میلیون ریال رسید، ضمن آنکه حجم معاملات این اوراق نیز بیش از 213 هزار ورقه بود.

در حال حاضر در بازار ابزارهای نوین مالی نیز قیمت هر ورقه تسه در بازه قیمتی 890 تا 920هزار ریال مورد معامله قرار می گیرد که روز گذشته برخی اوراق تا حدود یک درصد افت قیمتی را تجربه کردند. صندوق سرمایه گذاری اعتمادآفرین پارسیان نیز با معامله 9.6میلیون ورقه به ارزش 135میلیارد ریال در صدر صندوق های سرمایه گذاری قابل معامله ایستاد. در نهایت در پایان معاملات فرابورس ایران شاخص کل با رشد 1.5واحدی در نزدیکی ارتفاع 811واحدی قرار گرفت.

ارتباط با نویسنده : sadrolgharavi@yahoo.com

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/hVsZSzml
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتین
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه