چهارشنبه, ۳ مرداد(۵) ۱۴۰۳ / Wed, 24 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

روند رو به افت بازار بورس چین تاثیر گسترده‌ای در سراسر جهان گذاشته است و باعث ایجاد به اصطلاح بازار خرسی شده است. بیزینس‌اینسایدر نوشت: اصطلاح بازار خرسی توصیف ریزش ارزش سهام ۲۰ درصد از زمان آخرین صعود است. برخی از تحلیلگران بر این باورند که یک بازار برای دست‌کم دو ماه در چنین محدوده‌ای باقی می‌ماند. 

546586870707808

برخی از بزرگ‌ترین اعضای این بازار خرسی به ترتیب زیر هستند: 

۱. چین

افت بازار سهام چین بزرگ‌ترین ترس سرمایه‌گذاران است. شاخص سهام شانگهای کامپوزیت از اوج خود در ماه ژوئن تاکنون ۴۲درصد سقوط کرده است و باوجود تلاش‌های پکن هنوز هم در همین جهت در حال حرکت است. در کنار این آشفتگی اقتصاد چین نیز در وضعیت خوبی به سر نمی‌برد. فعالیت کارخانه‌های چین به کمترین میزان در بیش از شش سال در روز جمعه رسید.

۲. روسیه

روسیه متاثر از افت بهای نفت و تحریم‌های بین‌المللی به‌خاطر نقش مسکو در بحران اوکراین با افت بازار بورس مواجه است. شاخص اصلی سهام ارتی‌اس ۴۰درصد افت را در ۱۲ ماه گذشته تجربه کرده است. از طرفی ارزش روبل به کمترین محدوده در شش ماه رسید.

۳. عربستان سعودی

بازار بورس عربستان در تعطیلات آخر هفته وارد بازار خرسی شد و بیش از ۲۰درصد افت را از اوج خود در ماه آوریل شاهد بود. این رهبر اوپک از ریزش قیمت نفت تاثیر می‌گیرد. گفتنی است قیمت نفت ظرف یک‌سال از ۱۰۰ دلار در هر بشکه به ۴۰ دلار در هر بشکه کاهش یافته است.

۴. برزیل

بـرزیـل یـکـی دیـگر از کشورهایی است که به دلیل مشکلات عمیق اقتصادی متضرر شده است. کاهش قیمت کالاها یکی از دلایل وارد شدن ضربه به بورس برزیل است. اقتصاد این کشور تا حد زیادی به صادرات نفت، سویا و شکر وابسته است. چین بزرگ‌ترین شریک تجاری برزیل به‌شمار می‌رود و به همین دلیل افت بیشتر در بورس برزیل محتمل است.

۵. آرژانتین

آرژانتین با مشکلات زیادی دست‌وپنجه نرم می‌کند و اکنون به دلیل بحران دو شریک تجاری بزرگ خود چین و روسیه دچار آشفتگی بیشتری شده است.

۶. هنگ‌کنگ

هنگ‌سنگ شاخص سهام اصلی هنگ‌کنگ از زمان اوج خود در ماه آوریل تاکنون ۲۴درصد افت داشته است.

۷. تایوان

تایوان یکی دیگر از بازارهایی آسیایی وارد شده در بازار خرسی به همراه اندونزی است. مالزی، سنگاپور و تایلند هم در شاخص سهام اصلی خود نزدیک ۲۰درصد افت را تجربه کردند اما توانستند شرایط را تحت کنترل بگیرند.

۸. ترکیه

ترکیه یکی از کشورهای در حال توسعه در آشفتگی اخیر بازار بورس درگیر شده است.
ترکیه به سرمایه‌های خارجی وابسته است. اما مثل هر بازار نوظهور دیگری شاهد خروج سرمایه‌های هنگفت در ماه‌های اخیر بود. از دیگر مشکلات آن می‌توان به بی‌ثباتی سیاسی اشاره کرد.

۹. آلمان

روز دوشنبه افت بازار بورس چین به آلمان هم کشیده شد اما بعد به سرعت روز سه‌شنبه جبران کرد به همین دلیل قرار دادن آن در گروه بازارهای خرسی با تردید انجام می‌شود. دومین اقتصاد بزرگ جهان بازار حیاتی شرکت‌های بزرگ آلمانی است.

منبع : رویکرد
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/sKWC9X5L
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتیندانلود رایگان از شاتراستوکخرید اقساطی آیفون 13 با تخفیف ویژه
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه