پرسش: در بازار مکملهای غذایی مجاز در داخل کشور فعال هستم که مکملهایی را وارد کشور کرده و در داخل کشور آن را بستهبندی کرده و به مصرفکنندگان ارائه میدهیم. اقدامات متعددی در چند سال گذشته در راستای بازاریابی انجام شده اما در حال حاضر ورزشکاران نسبت به این مکملهای غذایی اعتماد ندارند. در راستای این اعتمادسازی چه اقداماتی باید انجام شود و شما چه راهکارهایی پیشنهاد میکنید؟
پاسخ کارشناس: به صورت کلی صنعت مکملهای غذایی در دنیا صنعت روبهرشدی است و در ایران نیز چند سالی است که برخی از شرکتها روی این موضوع سرمایهگذاری میکنند اما همواره عدم اعتماد مخاطبان ایرانی و مخصوصاً ورزشکاران به این شرکتهای ارائهدهنده مکملهای غذایی، دغدغه این شرکتها بوده است. شرکت شما به عنوان تولیدکننده مکملهای غذای مجاز میتواند فعالیتهای ترویجی را در راستای معرفی این محصولات انجام دهد. به عنوان نمونه از برخی ورزشکاران بنام استفاده کنید و ورزشکار مطرحی را سفیر برند خود کنید که این موضوع نشان دهد مکملهای غذایی شما مجاز است و اتفاقا میتوانید روی این موضوع تبلیغات زیادی را انجام دهید که مخاطبان ایرانی بتوانند به محصولات شما اعتماد و آن را مصرف کنند.
از طرفی باید شبکه توزیعی را برای محصولات خود داشته باشید که بتوانند این محصولات را به باشگاههای ورزشی معرفی کنند و ارائه دهند و حتی با برخی از باشگاههای ورزشی قراردادی ببندید که صرفا محصولات شما را به ورزشکاران پیشنهاد دهند و این موضوع را رسانهای کنید که برخی از ورزشکاران و باشگاههای ورزشی معروف از محصولات شرکت شما استفاده میکنند که همین موضوع باعث میشود اعتمادسازی در بین مخاطبان ایرانی ایجاد شود.