جمعه, ۵ مرداد(۵) ۱۴۰۳ / Fri, 26 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز
واشنگتن پست، سی ان ان و بی بی سی شرایط جدید را تحلیل کردند

ایران پس از تحریم از چشم غربی

8 سال پیش ( 1394/10/30 )
 

هر کشوری، هر تحلیلگری و هر رسانه‌ای بنا به موقعیت خود و نگاه خود به جهان، موضوع توافق تاریخی ایران با قدرت‌های جهانی بر سر موضوع هسته‌ای را به گونه‌ای متمایز می‌بیند و  در مورد آن می‌نویسد. تحلیل‌های این روزهای تحلیلگران ارشد رسانه‌های غربی، اما، در یک نکته اشتراک نظر دارند: دوران جدیدی در مناسبات ایران با جهان آغاز شده و صرف نظر از چالش‌های البته مهم پیش روی ایران، موقعیت ویژه‌ای برای توسعه و پیشرفت ما ایجاد شده‌است. همانطور که موقعیت خوبی هم برای طرف‌های غربی برای تجارت با یکی از بازارهای بزرگ خاورمیانه و منتفع شدن از آن فراهم آمده‌است.

44837247234735835347345745846946946956

بهره‌گیری درست و در جهت منافع ملی از این موقعیت برای دولتمردان و فعالان اقتصادی کشورمان هم البته موضوع علیحده‌ای است. ممکن است ما با همه دیدگاه‌های غربی‌ها در تبیین موضوع پیامدهای لغو تحریم‌ها موافق نباشیم، اما دانستن و درک نگاه آنها سودمند است. تحلیل‌های بیشتر اقتصادی و تا حدودی سیاسی سه رسانه مهم غربی یعنی سی ان ان، بی بی سی(بین‌المللی) و واشنگتن پست در موضوع وضعیت ایران پس از لغو تحریم‌ها در مطالب این شماره روزنامه آمده است.

براساس این تحلیل ها بی بی سی معتقد است تاثیر واقعی توافق هسته ای در یکی، دو سال آینده خود را نشان می دهد. واشنگتن پست نیز در تحلیل خود می نویسد: اقتصاد ایران به امید روزهای روشن آینده است. سی ان ان نیز با تحلیل جایگاه ایران در منطقه می نویسد: شیوه ای که ایران برای استفاده از گنج تازه کشف شده اش یعنی روابط در حال بهبودش با دنیا انتخاب می کند، می تواند آینده منطقه پرآشوب خاورمیانه را تعیین کند.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/IP4DH3Fi
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتیندانلود رایگان از شاتراستوکخرید اقساطی آیفون 13 با تخفیف ویژه
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه