چهارشنبه, ۳ مرداد(۵) ۱۴۰۳ / Wed, 24 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

ر نیرو گفت: با رفع موانع در زمینه هسته‌ای، جمهوری اسلامی ایران و آلمان در زمینه آب، برق، انتقال نوآوری و فناوری و کارهای مطالعاتی و تحقیقاتی در زمینه انرژی با یکدیگر همکاری خواهند کرد. به گزارش ایرنا، حمید چیت‌چیان در دیدار با هیات بلندپایه آلمانی به ریاست زیگمار گابریل قائم مقام صدراعظم و وزیر اقتصاد انرژی آلمان افزود: در این نشست مقرر شد در زمینه توسعه ظرفیت نیروگاهی در ایران، بهره‌وری از منابع آب و انتقال فناوری به شکل سرمایه‌گذاری مستقیم یا به شکل سهم صددرصد متعلق به شرکت‌های آلمانی یا مشارکت با شرکت‌های ایرانی همکاری کنیم.

وی تأکید کرد: قوانین روشنی در مورد تضمین سرمایه‌گذاری خارجی در ایران وجود دارد که می‌تواند زمینه همکاری دو کشور را در بخش‌های یادشده افزایش دهد.وی ادامه داد: در زمینه انتقال فناوری، ایران و آلمان همکاری خوبی با یکدیگر داشته‌اند و حضور شرکت مپنا تاییدی بر این موضوع است. وزیر نیرو با اشاره به سابقه همکاری ایران و آلمان گفت: متاسفانه به دلیل برخی از مسائل، این روابط در چند سال گذشته دچار رکود شده بود اما خوشبختانه این موانع هم‌اکنون رفع شده و می‌تواند به شکل گذشته برگردد. 

وی اظهار امیدواری کرد که حضور بلندپایه اقتصادی آلمان در ایران تحرک فوق‌العاده‌ای را بین دو کشور ایجاد می‌کند که منجر به توسعه سیاسی و اقتصادی میان دو کشور می‌شود. وی اظهار داشت: خوشبختانه شرکت‌های ایرانی و آلمانی تجربه خوبی در همکاری با یکدیگر داشته‌اند که برخی از این همکاری‌ها شامل حضور شرکت‌های زیمنس و فوردلند در ایران می‌شود. چیت‌چیان گفت: شرکت زیمنس همواره حضور خوبی در ایران داشته و ساخت ترانس‌ها در ایران و انتقال فناوری در این بخش موجب رشد شرکت مپنا که ساخت نیروگاه‌ها را در ایران برعهده داشته شده است.

وزیر نیرو با اشاره به همکاری زیمنس با ایران در ساخت ترانس‌ها و دیگر ظرفیت‌های همکاری میان دو کشور افزود: ساخت لکوموتیو در مپنا از دیگر همکاری‌های مشترک صورت گرفته میان دو طرف است. وی درخصوص توان تخصصی شرکت آلمانی فوردلند نیز اظهار داشت: این شرکت در انتقال فناوری توربین 2.5 مگاواتی در ایران مشارکت داشته است. چیت‌چیان در بخش دیگری از سخنان خود به وضعیت صنایع آب کشور اشاره کرد و گفت: ساخت شیرآلات، لوله‌های اتصالات و تصفیه‌خانه فاضلاب از کارهای موفق مپنا بوده که نشان می‌دهد ایران و آلمان همواره با یکدیگر مناسبات متعددی در زمینه تکنولوژی داشته‌اند.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/Yso1R3tF
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتیندانلود رایگان از شاتراستوکخرید اقساطی آیفون 13 با تخفیف ویژه
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه