جمعه, ۲۹ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Fri, 19 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

رییس کمیسیون حمل‌و‌نقل اتاق بازرگانی ایران با بیان اینکه مشکل فعلی مرز بازرگان باید با ادبیات بازرگانی حل شود، گفت: ترکیه برای عبور کامیون‌های ایرانی از خاک ترکیه به‌ازای هر ۱۰۰ کیلومتر ۵۰ یورو دریافت می‌کند.

به گزارش تسنیم، مسعود دانشمند اظهار کرد: مشکل فعلی مرز بازرگان باید با ادبیات بازرگانی حل شود و نباید در این موضوع ادبیات «یقه ول کن تا ول کنم» را در دستور کار قرار داد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا پلمپ باک کامیون‌های ترکیه درست است و این موضوع چگونه ایجاد شد، بیان کرد: ایران قیمت سوخت را برای کامیون‌های ترک افزایش داد و ترکیه مدعی شد که نیازی به سوخت ایران ندارد، از این رو ایران اعلام کرد باک کامیون‌های ترک را پلمپ خواهد کرد.

عضو هیأت نمایندگان اتاق بازرگانی تهران ادامه داد: در پی این موضوعات، ترکیه حق عبور از خاک خود را برای کامیون‌های ایرانی به ازای هر 100 کیلومتر 50 یورو تعریف کرده است که به‌طور کلی برای حضور در اروپا از طریق ترکیه باید در حدود هزار یورو پرداخت شود.

او تاکید کرد: بخش خصوصی دو کشور باید به یک تفاهم دست یابند تا توسط دولت‌ها عملیاتی شود، ترکیه و ایران هر دو به مسیر زمینی یکدیگر احتیاج دارند.

دانشمند در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا در پی مسائل پیش‌آمده در مرز بازرگان، قیمت محصولات ترک در ایران و محصولات ایرانی در بازارهای هدف افزایش می‌یابد، با تاکید بر اینکه در پی این مشکل هزینه حمل‌و‌نقل به‌ازای هر تن 20 هزار تومان تحمیل شده است، خاطرنشان کرد: این امکان وجود دارد که محصولات ترک و کالاهایی که از مسیر ترکیه وارد ایران می‌شود در کنار کالاهای ایرانی در بازارهای هدف دچار افزایش قیمت شوند.

رییس کمیسیون حمل‌و‌نقل اتاق بازرگانی ایران در پایان تاکید کرد: این مشکل در زمانی ایجاد شده که مقامات دوکشور در پی افزایش حجم مبادلات خود بوده و در صدد عملیاتی‌کردن تعرفه ترجیحی هستند. مشکلات مرز بازرگان کاملا در تناقض با سیاست‌های افزایش حجم مبادلات تجاری است و برای دستیابی به این مهم باید زمینه‌ اعتماد وجود داشته باشد.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/jJ03cqeh
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتین
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه