جمعه, ۵ مرداد(۵) ۱۴۰۳ / Fri, 26 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز
مستخدمین‌حسینی با اشاره به دستاوردهای سفر رئیس‌جمهور:

ایران به‌عنوان کشوری امن برای سرمایه‌گذاری معرفی شد

8 سال پیش ( 1394/11/13 )
 

نخستین نکته قابل تامل مطرح شدن نام ایران در دنیا و ارتقای موقعیت ایران در سطح جهانی است و اینکه ایران به‌عنوان کشوری امن برای سرمایه‌گذاری در سطح منطقه و جهان پس از سال‌ها معرفی شد. حیدر مستخدمین‌حسینی در گفت‌وگو با ایلنا با بیان اینکه در سفر هیات دولت و بخش خصوصی به اروپا دو نکته قابل تامل است، گفت: نخستین نکته قابل تامل مطرح شدن نام ایران در دنیا و ارتقای موقعیت ایران در سطح جهانی است و اینکه ایران به‌عنوان کشوری امن برای سرمایه‌گذاری در سطح منطقه و جهان پس از سال‌ها معرفی شد. وی افزود: اما نکته قابل تامل بعدی این است که انعقاد این تفاهم‌نامه‌ها یک‌طرفه و یک‌سویه نباشد و تنها کشورهای دیگر از منابع ارزی ایران بهره نبرند.

این کارشناس ارشد اقتصادی گفت: در این مدت کوتاه پس از برجام شاهد آن بودیم که رئیس‌جمهور چین برای انعقاد قرارداد به ایران آمد و کشورهای ایتالیا و فرانسه نیز دیپلماسی اقتصادی ایران را در صحنه بین‌المللی مطرح کردند. مستخدمین‌حسینی ادامه داد: اما در بستن چنین قراردادهایی موضوعی که باید به آن توجه شود این است که ضرورت دارد در دیپلماسی اقتصادی همانند دیپلماسی سیاسی دو طرف به‌صورت عادلانه از نتایج بهره گیرند.

وی گفت: در برخی موارد مانند نوسازی ناوگان هوایی که از مدت‌ها پیش مردم در اضطراب پرواز با هواپیماهای کهنه بودند و الزام بر سرمایه‌گذاری و نوسازی ناوگان به‌شدت حس می‌شد این موضوع جزو نخستین نیازهای کشور محسوب می‌شد.مستخدمین‌حسینی ادامه داد: همچنین سرمایه‌گذاری در بخش تجهیز ناوگان ریلی که حدود 80‌درصد از مردم از آن استفاده می‌کنند نیز بسیار مهم بود.

وی با تاکید بر اینکه برای این دست از قراردادها باید به سرمایه‌گذاری مشترک توجه شود، تصریح کرد: هم‌اکنون شرایط اقتصادی اروپا نیازمند تجدید قواست و این موضوع سبب می‌شود تا ما بتوانیم آنها را به سمتی هدایت کنیم که سرمایه‌گذاری‌‌های مشترک داشته باشیم. مستخدمین‌حسینی خاطرنشان کرد: در شرایطی که اروپا نیز تشنه برقراری روابط اقتصادی است و ما نیز تنها از 30‌درصد ظرفیت کارخانجات خود استفاده می‌کنیم، ضروری است در راستای توسعه اقتصادی به سرمایه‌گذاری‌های مشترک توجه ویژه‌ای شود.

وی در خاتمه تاکید کرد: 25‌میلیارد یورو قرارداد با فرانسه و 17میلیارد یورو قرارداد با ایتالیا مسلما ارقام کمی نیستند و بهتر است ریز مواد تفاهم‌نامه‌ها از سوی دولت یا افرادی که در این سفر حضور داشتند منتشر شود تا همه در جریان روند کلی این تفاهم‌نامه‌ها قرار گیرند.

برچسب ها : اقتصاد کلان
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/hW0uqP1F
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتیندانلود رایگان از شاتراستوکخرید اقساطی آیفون 13 با تخفیف ویژه
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه