سه شنبه, ۶ آذر(۹) ۱۴۰۳ / Tue, 26 Nov(11) 2024 /
           
فرصت امروز

در شرایطی که بودجه عمرانی به‌صورت قطره چکانی به این حوزه تزریق می‌شود مسئولان باید به خلق ایده‌های نو برای جذب سرمایه بپردازند. قطعا راهسازی، ایجاد زیرساخت‌های حمل‌و‌نقل جاده ای، هوایی، دریایی و هوایی و ساختمان‌سازی و مدیریت شهری از مهم‌ترین پروژه‌های عمرانی کشورمان محسوب می‌شوند که به طور مستقیم با زندگی مردم در ارتباط هستند، بنابراین مسئولان برای تامین مالی این پروژه‌ها نباید به روش‌های سنتی و قدیمی اکتفا کنند. 

با توجه به میزان تخصیص اعتبارها و بودجه حوزه عمرانی که در لایحه و قانون سالانه بودجه در نظر گرفته می‌شود، قطعا تحقق پروژه‌های عمرانی با این مقدار بودجه سال‌های زیادی به طول می‌انجامد بنابراین اینکه با این بودجه اندک، سرعت ساخت پروژه‌های عمرانی افزایش یابد و پروژه‌ها بدون تاخیر به افتتاح برسند به یک تحرکی نیاز داریم که معتقدم این پیشنهاد وزیر راه‌وشهرسازی که در واقع نوعی حمایت از بخش خصوصی است، می‌تواند همان تحرک مورد نیاز این حوزه باشد. 

با توجه به اینکه امسال هم بودجه در نظر گرفته شده برای بخش عمرانی افزایش قابل توجهی نداشت، باید اذعان داشته باشیم باز هم اتفاق شگرف و چشمگیری برای فعالان و بخش خصوصی حاضر در بخش‌های عمرانی کشورمان نمی‌افتد و همان‌طور که می‌بینیم هنوز هم بخشی از بودجه سال 93 با گذشت 10 ماه از سال به طور کامل تخصیص داده نشده است و از طرف دیگر این بودجه نمی‌تواند به تمام پروژه‌های عمرانی کشور کمک کند. 

معتقدم این پیشنهاد وزیر راه و شهرسازی در راستای تشویق و ترغیب بخش خصوصی برای مشارکت در ساخت و پیشرفت پروژه‌های عمرانی است که درصورت تحقق می‌تواند بخشی از نگرانی‌های فعالان این حوزه را برطرف سازد. اینکه دولت ضامن بخش خصوصی شود، طرح خوبی است که دولت از این طریق می‌تواند مشارکت سرمایه‌داران کشور را افزایش دهد. این مشارکت‌ها تعهداتی ایجاد می‌کند و برای عملیاتی شدن و بازپرداخت نیاز به استفاده از ضمانت‌ها دارد. 

قطعا اگر بخش خصوصی به این حوزه وارد و بخشی از امور به این متخصصان واگذار شود، با نظارت دولت پروژه‌ها سریع‌تر در مسیر ساخت و بهره‌برداری قرار می‌گیرند. حال باید قدرت وزارت راه را سنجید که می‌خواهد چه ضمانتی برای سرمایه‌گذاران حوزه خود گرو بگذارد اما معتقدم دولت هم در حوزه راه وشهرسازی شفاف‌تر و محکم‌تر باید قدم بردارد و به کمک وزارت راه و شهرسازی بیاید چراکه زیرساخت‌های اصلی کشور همین حوزه‌های راهی هستند که قطعا با بودجه‌ای که به‌صورت قطره چکانی به این حوزه تزریق می‌شود امکان آن وجود ندارد.

عضو کمیسیون عمران مجلس نهم 

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/t3EBp5zP
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
خرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چینخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانکمک به خیریهسریال ازازیللوازم یدکی تویوتاریفرال مارکتینگ چیست؟محاسبه قیمت طلاماشین ظرفشویی بوشآژانس تبلیغاتیتعمیرگاه فیکس تکنیکتور سنگاپورتولید کننده پالت پلاستیکیهارد باکستالار ختمبهترین آزمون ساز آنلایننرم افزار ارسال صورتحساب الکترونیکیقرص لاغری پلاتینirspeedyیاراپلاس پلتفرم تبلیغات در تلگرام و اینستاگرامگیفت کارت استیم اوکراینمحصول ارگانیکبهترین وکیل شیرازخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلقیمت ملک در قبرس شمالیچوب پلاستضد یخ پارس سهندخرید آیفون 15 پرو مکسمشاور مالیاتیقیمت تترمشاوره منابع انسانیخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختاکستریم VXدانلود آهنگ جدیدلمبهخرید جم فری فایرتخت خواب دو نفرهکابینت و کمد دیواری اقساطی
تبلیغات
  • تبلیغات بنری : 09031706847 (واتس آپ)
  • رپرتاژ و بک لینک: 09945612833

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه