جمعه, ۲۹ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Fri, 19 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز
کلینیک کسب‌و‌کار(328)

ایجاد هماهنگی میان فروش و پخش

8 سال پیش ( 1394/8/17 )
 

پرسش: سرپرست فروش یکی از برند‌های تولیدکننده غذای آماده در تهران هستم که برند جدیدی به تازگی وارد بازار کرده و پخش مویرگی را برای آن راه‌اندازی کرده‌ایم اما تا به حال هماهنگی‌ بین فروش و پخش میسر نشده و همین موضوع شرکت را با مشکلات زیادی همراه کرده است. در راستای رفع این چالش چه پیشنهاد‌هایی مطرح می‌کنید و شرکت باید چه تصمیماتی اتخاذ کند؟

123556133631613623476247427347

پاسخ کارشناس: فضای رقابتی که در چند سال گذشته در بین شرکت‌های مختلف ایجاد شده و به واسطه آن بازار دستخوش تغییراتی قرار گرفته است، باعث شده توزیع محصول به صورت کلی دچار مشکل شود؛ به همین دلیل باید هر شرکت بتواند همکاری و هماهنگی‌های لازم را در بخش فروش و شرکت پخش ایجاد کند و برای ایجاد این هماهنگی حتماً باید فردی را موظف به تحقق این موضوع کنند. معمولاً این فرد باید به این شکل انتخاب شود که شرکت توزیع به یکی از نیروهای خود مأموریت دهد که تحت هدایت مدیر فروش یا سرپرست فروش شرکت باشد.

از طرفی مدیر فروش یا سرپرست فروش نیز می‌تواند اطمینانی از این موضوع حاصل کند؛ چون آن فرد به صورت اختصاصی فعالیت‌های توزیع محصول را پیگیری می‌کند. البته در برخی از شرکت‌های ایرانی عکس این موضوع رخ می‌دهد؛ یعنی شرکت پخش از مدیر فروش شرکت تولید‌کننده می‌خواهد که یکی از نیروهای خود را به آنجا بفرستد تا بتواند فعالیت‌های مربوط به توزیع را پیگیری کند و این روش معمولا هزینه‌های مدیر فروش را کاهش می‌دهد اما از آنجایی که فرد فرستاده شده از طرف مدیر فروش است، معمولا با فرهنگ سازمانی شرکت بیگانه است و به نوعی حتی غریبه به حساب می‌آید و همین موضوع باعث ایجاد اختلافات زیادی در سازمان‌های ایرانی می‌شود.

اگر شما هم د‌‌ر کسب‌و‌کار خود‌‌ با چالشی روبه‌رو هستید‌‌، د‌‌ر صورت تمایل مشکل خود‌‌ را از طریق ایمیل business@ forsatnet.ir با ما د‌‌ر میان بگذارید‌‌ و پاسخ خود‌‌ را د‌‌ر همین بخش پیگیری کنید‌‌.

برچسب ها : کلینیک کسب و کار
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/deB2wIcm
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتین
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه