جمعه, ۲۹ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Fri, 19 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

ایجاد و توسعه انگیزه در بین كاركنان از جمله مباحث مهم و اساسی مدیریتی در سازمان  به شمار می رود. فراهم كردن انگیزه  های اصلی و مهم در بین كاركنان سبب خواهد شد تا میزان بهره وری در سازمان ها ارتقا یابد. وضعیت دنیای كسب و كار امروزه و رقابت روزافزون در عرصه  های مختلف تجارت بیانگر آن است سازمان  هایی كه درپی كسب نتایج مطلوب هستند، باید نیروی كار بسیار با انگیزه  ای داشته باشند.

کوکاکولا یک برند آمریکایی است که می  توان محصولات آن را در همه جای دنیا دید. کوکاکولا در 200کشور دنیا به فروش می  رسد که تنها در دو کشور کوبا و کره شمالی به فروش نمی  رسد و بزرگ ترین مصرف کننده محصولات کوکاکولا مکزیک است. جالب است بدانید که نخستین نوشابه ای که به فضا رفت کوکاکولا بود و این نوشیدنی در سال 1985 میلادی توسط فضا پیمای چلنجر به فضا فرستاده شد.

کوکاکولا دارای دو دارایی اصلی است که یکی مارک آن و دیگری مردم آن است. این موضوعی است که باعث می شود استعداد بشر در کوکاکولا یکی از بهترین ها در جهان باشد. کوکاکولا به دنبال آن است که امکانات خود را به محیطی از اکتشاف، خلاقیت، رشد به صورت فردی یا به صورت حرفه ای برای کارکنان خود تبدیل کند و این موضوع همیشه در انگیزش کارکنانش مؤثر بوده است و آنها همیشه این انگیزه را برای رسیدن به کارهای فوق العاده در محل کار خود دارند.

حفظ منابع انسانی یکی از چالش های بزرگی است که کوکاکولا آن را در اولویت قرار داده است. در میان استراتژی های که در این شرکت اجرا شده است می توان به این موارد  اشاره کرد:

ترویج یک محیط کاری خوب

با انگیزه  دادن به کارمندان می توان محیط کار خوب ایجاد کرد.  این شرکت محیط کاری خوبی را برای کارمندان ایجاد کرده و از طریق تقویت فرهنگ سازمانی، ارتباطات، برنامه ریزی برای بهبود عوامل مختلف از جمله محیط کار تلاش بسیاری کرده است. مدیران شرکت کوکاکولا به این نتیجه رسیده  اند که با پاسخگویی به نیازهای کارمندان می توان در آنان انگیزه ایجاد کرد و درنتیجه آنان وفادار می شوند.

ارائه فرصت هایی برای توسعه و پیشرفت

این شرکت از طریق ایجاد طرح های حرفه ای و امکان حرکت به سوی موقعیت بهتر برای کارکنان، فراهم آوردن فرصت های یاد گیری جدید و تقویت مهارت های آنها سعی در ایجاد و ارائه فرصت هایی برای توسعه و پیشرفت کارکنان خود دارد.

توسعه مدیران

مدیر و رئیس هر بخش معمولاً 70درصد از محیط کاری تیم خود را تحت تأثیر قرار می دهد. ایجاد انگیزه در افراد و مدیریت انگیزش آنها از جمله وظایف مهم یك مدیر است.  ارتقای عملکرد کارمندان، افزایش کیفیت کار و بازدهی آنان و ایجاد غرور از اهداف مهم مدیر محسوب می شود. به همین دلیل آموزش و توسعه مهارت های مدیریتی از اهمیت بالایی برخوردار است و این شرکت به این موضوع اهمیت خاصی قائل شده است. آموزش در فرد انگیزه ایجاد می کند و بازدهی و خلاقیت را افزایش می دهد.
 
پیاده سازی سیستم جامع جبران خسارت (قدردانی از تلاش کارمندان)

این شرکت نه تنها برای کارکنان خود دستمزد و حقوق رقابتی ارائه داده است، بلکه پاداش خاصی برای عملکرد برتر کارکنان خود اختصاص داده است. مارک تواین آمریکایی نویسنده سرشناس می گوید: «من با یک تعریف خوب، دو ماه زندگی می کنم.» تأیید و قدردانی از افراد، روش بسیار مؤثری برای ایجاد انگیزه است که شرکت کوکاکولا از این روش بسیار استفاده می کند.

این شرکت از عملکرد موفق کارکنان خود تشکر و در مواردی هدایای نقدی و غیرنقدی به آنان اهدا می کند. جالب است بدانید که این شرکت برای پاداش و تشویق کارکنان سقف تعیین نمی کند زیرا معتقد است این كار انگیزه افراد را محدود می كند.

برنامه های تندرستی

شرکت کوکاکولا با ایجاد سیاست های خاص به منظور بهبود کیفیت زندگی کارکنان سعی در ایجاد تعادل مثبت بین کار و زندگی کارکنان دارد.

شرکت کوکاکولا معتقد است که کار بیش از یک جایی برای رفتن هر روز است. کار باید یک محل اکتشاف، خلاقیت، رشد حرفه ای و روابط میان فردی باشد و کارکنان باید با انگیزه برای رسیدن به کارهای فوق العاده تلاش کنند.

برچسب ها : قاب اقتصاد
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/UksAdIMi
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتین
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه