پرسش: ارائهدهنده تجهیزات صنعتی به بازار هستم و به بسیاری از تولیدکنندگان داخلی محصولاتی را ارائه میدهیم. در این بازار رهبرانی وجود دارند که بیشتر سهم بازار را به خود اختصاص دادهاند. چندی پیش شرکت ما محصولاتی را با قیمت پایین به بازار عرضه کرد که با استقبال مناسبی مواجه شدیم، اما پس از مدتی رهبر بازار با تخفیفاتی که به محصولات خود داد کل بازار را تصاحب کرد؛ این موضوع باعث شد ما تا مرز ورشکستگی پیش برویم. از نظر شما برای ارائه محصولات جدید به بازار باید چه اقداماتی را انجام داد که با رهبر بازار مشکلی پیش نیاید؟
پاسخ کارشناس: در اینگونه شرایط معمولا بازار انحصاری میشود و در راستای رفع این موضوع و تحریک نکردن رهبران بازار باید روی تکنیکهای قیمتگذاری دقت بیشتری انجام دهید و قیمت محصولات را خیلی پایین نگذارید که به بازار رهبران بازار لطمه جدی وارد شود. از طرفی میتوانید تعاملاتی در مورد برخی محصولات خاص با رهبران بازار داشته باشید که از این طریق تضمینی برای بقای سازمان خود داشته باشید.